torsdag 5 februari 2015

Det där med ord....!!!

Go kväll på er!!

Jag tänker ofta på det där med ord. Hur det sägs, hur man själv tolkar det som sägs, och vad ordet betyder!
Som du vet så kan ju ord sägas på olika sätt, ibland sårar dom och ibland värmer dom hjärtat!

Jag tänker ofta på detta när jag skickar sms eller när jag får sms. Den som skriver kan ju mena en sak, men när man sedan får det, så tolkar du orden på ett annat sätt!

Nu kanske ni kanske tänker...värst vad hon "flummar ut" i sin blogg idag! Men så är det inte!!
Jag har bara  funderat lite!

Fick härom dagen så vackra ord sagda till mej, så jag blev riktigt rörd!
Sen tidigt i morse plingade telefonen till, och jag fick sms...

 Tack älskade vän...detta gjorde hela min dag!!

Vad vill jag då säga med detta inlägg hittills?

Jo, det kostar så lite att säga några vänliga ord till dom du har nära dej! För tänk, det kan precis som det gjorde för mej idag...göra hela ens dag!

Annars har dagen varit mysig!
Efter frukost och fix, gick jag ner till stan, där M-L mötte upp. Så gick vi tell Yerba och fikade.
Hem, så kom T på fika innan han åkte till jobbet, och senare på eftermiddagen kom Lisbeth hit. Så mysigt, att kunna sitta i lugn och ro och prata! Visst är det trevligt att ses på lunchen men då är tiden begränsad, så det är så mysigt att ses efter jobbet ist!

Nu mina vänner skall jag titta lite på tv, så jag önskar er alla en fortsatt mysig kväll!!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika