tisdag 13 januari 2015

Ljuvliga dag...!!

Hej på er!

Ja vädret behöver jag väl inte prata om, eller?? Det har varit en mulen dag och just nu vräker regnet ner!!

Men hur som helst, har det varit en så mysig dag!

Vaknade tidigt åt frukost i lugn och ro, jag passade även på att ta en liten påtår, eftersom det var så tidigt!

Sen gjorde jag mej i ordning och åkte till Göteborg. Tycker ju att det är så mysigt att åka dit ibland...eller rättare sagt ofta!

Började med frukost på....

 Så gott och mysigt!
 I somras när jag åt frukost där, kom ju en man och satte sig bredvid mig..han pratade ju oavbrutet i två timmar!
Vad händer idag?? Jo, samma man kommer och sätter sig vid bordet bredvid...som tur är känner han inte igen mej! Han försökte trevande att prata, men jag var djupt försjunken i min bok!!

Efter frukosten gick jag på stan, ett måste är ju bl a Balders Hage!

Sen var det dags för lunch, och den åt jag på....

 Vapiano.....
 Så smidigt! Du får ett kort..bestämmer om du vill äta pasta, pizza eller sallad. Maten tillagas och läggs upp när du väntar...du laddar ditt kort med det du skall äta och dricka..när du sedan går ut, lämnas kortet i kassan och då betalar du! Smidigt!!

 Jag åt en pizza med verkligen lövtunn botten...det var gorgonzola och mozzarella toppat med akaciahonung och en doft av vanilj. Sååå ljuvligt god!!

När jag sedan skulle hämta bilen var delar av Nordstan avspärrad. Alla var där...polis, ambulans, räddningstjänst osv...hörde sedan på radion att det var ett kontor, som fått ett brev med ett vitt pulver!
Flera brev har ju skickats till olika ställen i Sverige de senaste dagarna! 

Efter detta styrde jag kosan hemåt, mätt och belåten och fått en liten gnutta storstadspuls!

Så nu är jag hemma igen...har satt mej en stund i soffan, men skall strax fixa en kopp kaffe...

Denna bok köpte jag idag.....
 Har ju läst den tidigare boken, vilken var så bra!!

Nu mina vänner, önskar jag er alla, en fortsatt mysig kväll!!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

3 kommentarer:

  1. Låter som en mysig dag i goa Götet .Älskar att ¨åka dit men har ju en bit dit så det blir tyvärr inte så ofta.....Önskar dej en skön kväll vännen .Kram Rita

    SvaraRadera
  2. Aha, du har varit i stan (som vi fortfarande säger här...) idag. Ja, jag hörde om pulvret i Gbg och tänker på att efter 9/11 var det anthrax som man trodde skickades i brev. Omvärlden är full av hemska hot numera. Vi får ta och lösa den här problematiken i morgon!
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Hej Annika! så festligt samma man hi hi... kanske han brukar bekanta sig med folk på samma sätt när han är där :0 mysigt med Göteborg på tu man hand..som du vet är jag ju där 4-5 ggr per år..nu blir det nog inte på ett tag,men till våren så..ha det gott <kram Jessica

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika