tisdag 11 november 2014

Nya glasögon....NEJ!!!

God eftermiddag på er!!

I dag har varit riktigt skönt väder, och tänk...jag har sett solen en stund!!

Nu har jag tydligen fått en vana, eller rättare sagt en ovana, och det är att vakna runt 03.30...el 04.00. Jag är då klarvaken, så då ligger jag och läser några timmar. Ja ja, är som det är!

Åt frukost tidigt, och tog det lugnt så det blev även en lång påtår!

Sen har jag varit hemma hos Anki på fika. Trevligt!!
Har även träffat Lina och fikat med henne, är så mysigt att ses! Senare kommer Lisa, på kaffe.

Då var det glasögonen..ja! Åkte till smarteyes igår eftersom mina nya glasögon hade kommit. När jag satte på mej dom, kändes det som om jag var berusad!! Såg suddigt på långt håll och kunde inte läsa dom minsta texterna!!???

Först verkade det inte som om expediten trodde mej...så hon frågade om namn och personnr igen. Jo det stämde, men glasögonen kunde jag inte ha. Hon fick tillkalla butikschefen, och även optikern!!

Efter att dom kikat på datorn, mätt glasögonen i en maskin...så visade det sig...att istället för att höja upp styrkan på läsdelen (jag har progressiva) så hade dom sänkt den, åtskilligt!!
Inte konstigt att jag inte kunde se!
Så nu beställde dom nya, och förhoppningsvis, skall dom fungera!! Nu får jag vänta ca 10 dagar..och jag kan säga...att jag kommer att begära kompensation!!

Nu mina vänner, önkar jag er, en fortsatt mysig tisdagskväll!!

( bilden lånad från nätet)

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika



1 kommentar:

  1. Så sant som det är sagt! Och nog ska du ha kompensation för det. Herregud, är dom inte läskunniga i den butiken? Mycket egendomligt. Bara att hoppas att dom stämmer när du får tillbaka dom.
    Ha en fin fikakväll.
    Kram Elzie

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika