fredag 14 november 2014

Att hänga med...när man är 82 år...!!!

Go kväll!!

Ännu en grååååå, mulen och lite regnig dag..vill ju ha snö och kallt!!! Kung Bore..varför lyssnar du inte...hihi


I går morse...var en mysmorgon!! Åt frukost i sängen och tog en lång påtår, ljuvligt att starta morgonen så!

Sen kom lilla mamma. Hon hade bytt till vinterdäck. Vi startade gårdagens tur, till Två Fröknar. Där vi åt en ljuvlig blåbärspaj! Sedan åkte vi vidare till Göksäter. Gick där och kikade på bl a julsaker. Träffade Karina och stod där och pratade länge.

Sedan åkte vi till IKEA och åt middag. därifrån vidare till Torp och Briggen där även Josefine mötte upp.
Vi hade en mysig fika!!

Efter denna utflyktsdag, åkte vi hem.

I morse, efter frukost och slapp till Nyhetsmorgon...gick vi till Lejas, dit även T kom.
Efter fikat åkte mor och jag till smareyes. Jag fick ett sms i morse att mina glasögon var klara. När jag kom dit letades det och letades det...men det fanns inga glasögon!!!
Tror jag blir knasig!!! Smset var tydligen för dom glasögonen som är tillbaka skickade...ja jag säger då det!!

Tur...att det finns 11 optiker till i Uddevalla!! För det kanske blir så, att jag i fortsättningen byter optiker!!

Sen har vi tillbringat flera timmar på Torp. Passade även på att ta en fika där. Även varit på Citygross och ÖB. Phu...säger då det!!

Det som slår mej ibland...fast borde göra det ofta!! Är att min lilla mamma är 82 år, och hänger med på allt!! Kvittar vad man har för förslag...så säger hon alltid (eller nästan) att viss det gör vi!
Är så glad så länge hon kan köra bil, åka hit och dit...och trots sina ryggproblem så hänger hon med!

Det är en respektabel ålder, och jag är så glad och tacksam, att hon är så pigg som hon är!!

Nu mina vänner, skall vi bara slappa och se på tv. Så jag önskar er alla, en fortsatt mysig kväll!!



Glöm, aldrig bort dessa ord!!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

1 kommentar:

  1. Jaa det låter såå härligt att lilla mamma din hänger med! Min far börjar tackla av,det märks så väl MENhan ger sig inte ändå! han blir ju 88 år nästa år! Ha det gott nu Annika ♥ Kram Gunilla

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika