torsdag 9 oktober 2014

Kärt återseende....!!

Go kväll!!

Måste bara börja med vädret, igen! Som det regnade för en stund sedan och åskade! Himlen blev så där kusligt blåsvart, innan det brakade loss!
Annars har det varit sol, stora delar av eftermiddagen!

I morse åkte jag hem till Helené. Var säkert ett år sedan vi sågs sist.  Men det kändes som om det var igår!
Vi har tidigare bott grannar och har sedan dess hållit kontakten.
Numera bor hon med sin man, i ett gigantiskt hus, på 280 kvm. Så jag kan säga, att det är stort!!

 Jag blev så förälskad i denna gigantiska glasskulptur! Tyvärr gör bilden den inte rättvisa!

 Hade en så mysig fika, och med en suveränt god äppelpaj!
 Skivade äpplen i botten, ett täcke av, lite smält smör, havregryn, valnötter och farinsocker. Såå gott!
Efter en trevlig förmiddag, åt jag lunch innan det bar av hemåt igen!

Väl hemma, städade jag bl a badrummet riktigt ordentligt! Så skönt när det är gjort!

När jag var klar med allting, kom Pia på en fika.
Nu har jag landat i soffan, blir att kika lite på tv, och bara ha det gott!
Så jag önskar er alla, en fortsatt mysig kväll!!


Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

1 kommentar:

  1. Här var himlen gul och det åskade samtidigt som också flygvapnet var ute och flög. Dom flög ju bara mellan 09.00 - 17.00 på måndagar eller möjligen tisdagar tidigare, dom har kanske vaknat lite till liv efter senaste tidens händelse på östkusten.....
    Vilken glasskulptur!
    Nu ska jag snart se på fotboll, det du!!!!
    Kramar

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika