onsdag 8 oktober 2014

Ingenting har hänt...och dagarna som rusat förbi...!!

Go kväll på er!!

Fick ett litet mail idag, om någonting hänt mej, eftersom jag inte bloggat sedan i söndags! Tänkte att det kan inte vara möjligt, att det är så många dagar sedan jag var här! Men visst var det så!!

Tack Agneta ( med ljuvliga bloggen Snäckskalsdalen) för att du bryr dej och tänker på mej!! Det värmer massor, skall du veta!!

Så mina vänner, då får vi gå tillbaka till i måndags!!

Vädret dessa dagar behöver jag knapp skriva om!! Mulet, lite regn och BLÅST!!!

Men nu till måndagen!!

Jag sprang på morgonen och sedan träffade jag Ann-Louise, så vi var på Blomsterkroken och fikade. Som vanligt, flera timmar flög förbi.

När vi skulle gå hem, gick vi vägen om Åhléns, och då stod dessa muggar och assietter och väntade på mej...hihi




Senare på eftermiddagen gick Lisa och jag en långpromenad. Efter promenaden gick vi hem till henne, satte oss på hennes inglasade balkong och njöt av höstmörkret. Vi åt en macka, och drack även ett glas rött! Så trevligt!

Då tar vi tisdagen.

Började med att tvätta. Sedan åkte jag och åt brunch på IKEA, vidare därifrån till Karin, och på hemvägen stannade jag till på Torp, dit även Josefine kom. Vi tog en fika på Briggen, även Niklas kom dit. Handlade sedan lite mat.
Hem med matvarorna och sedan vidare hem till T.

Då har vi dagen idag!

Startade dagen med frukost i sängen! Älskar det, som ni redan vet!

Gick sedan till torget dit M-l kom, så gick vi vidare till Espresso House. När vi satt där fick jag ett sms av T, han undrade om jag ville följa med till IKEA.
Självklart! När vi kom dit, började vi med middag.

 Gott, men både grönsaker och potatisarna var iskalla. Orkade faktiskt inte gå och klaga. Så jag får skylla mej själv!

När jag sedan kom hem, sprang jag en sväng.. och efter det, började jag med att baka minisemlor! Ja, ni läste rätt...

 Sen gjorde jag blåbärspajer. Perfekt att göra i så små formar. Precis lagom till kaffet!
 Gjorde även en drömtårta.
 Så nu har jag fyll frysen!

Nu ikv var Lisa här på kaffe och macka. Men nu mina vänner skall jag sluta och skriva! Har ni orkat läsa allt detta är ni duktiga!!

Jag skall sätta mej tillrätta i soffan, och jag önskar er alla, en fortsatt ljuvlig höstkväll!!



Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

1 kommentar:

  1. Tjabba! Där var du, allt i sin ordning....man blir ju lite orolig när dagarna går!
    Vilka koppar, så söta, det är sådana där jag också hade fallit för om jag sett dom, bäst jag håller mig hemma.
    Och vilket bakrace du haft! Gott att ha i frysen, det är det, för rätt vad det är kommer det någon och det är alltid lika roligt med något gott och inte bara knäckebröd utan nånting....
    Kramar

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika