måndag 7 april 2014

F.d grannar...och kalas hos Josefine.....!!!

Hej på er!

Tänk att det blev sol nu på eftermiddagen!! Efter ett par gråa...dimmiga, regniga och blåsiga dagar....blev det sol igen..ljuvligt!!

I lördags fixade jag och grejade här hemma....

 Jag gjorde pestosnurror....
 Smördegssnittar med bl a skinka och oliver....
Pastasallad....
 och tårta.

Sen på kvällen kom f.d grannar till mej. Vi umgicks en del när jag bodde i Ljungskile.
Jag har tänkt på detta ett tag, att det skulle vara kul, att försöka samla dom man umgicks med då.
Det var en sååå mysig kväll, och det bästa av allt var att alla kunde komma!
Många "goa" skratt och mycket prat om "gamla" tider!!

Jag fick....
Vin...
 och en lykta. Så gulligt..Tackar för detta!!

Sen igår söndag...
Kom min lilla mamma på morgonen. Skulle vi fika? Självklart, så vi åkte till Snäckan....
 Efter fikat, åkte vi till BlomsterLandet.

I går kväll var vi på för tidigt födelsedagskalas hos Josefine.
Var såå mysigt!!
Tänk att min Älskade dotter, fyller 27 år i morgon....!!


 När vi var på BlomsterLandet..köpte jag denna ljuvliga bukett till Josefine.

Då var det måndag....

Började dagen med att tvätta.
Sedan lämnade lilla mamma sin bil...bytte däck. Under tiden åkte vi en sväng till Torp.
Lilla mamma åkte sedan hem, och jag åkte vidare till Snäckan. Där jag mötte upp Agneta för en fika.

 Vi träffades klockan 13...och vips var klockan 15.30. Då förstår ni..att vi har sååå mycket att prata om.
Som jag tidigare nämnt är Agneta en nyfunnen vän.Henne har jag träffat här genom bloggen!
Visst är det väl fantastiskt, man sitter där och bloggar, och kommenterar, och rätt som det är kommer man på, att vi bor nog ganska nära, och tänk på den vägen är det!!

Har du inte hittat Agnetas blogg, så måste du kika in till "Snäckskalsdalen" en helt fantastisk blogg!!

När jag sedan kom hem, åt jag middag och sedan har jag strukit min tvätt..och tänk..nu har jag landat i soffan!!
Så jag önskar er alla, en fortsatt mysig kväll!!


Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

2 kommentarer:

  1. Haha....ja, tänk vad tiden går när man har trevligt och roligt.
    Jag åkte till Torp och när jag varit i två affärer blev jag övertrött så då styrde jag hem och rakt in i dimman. Alltså, här är dimmigt och har så varit hela dagen, så mycket dimma att det såg ut som det brann nånstans......den kom i stora sjok, dimman. Så var det med det, men vi fick ju se solen och blå himmel!
    Nu har jag suttit i soffan lite och nu ska jag uträtta något innan jag dimper när där igen.
    Tack för en jättetrevlig dag, stor kram
    Agneta

    SvaraRadera
  2. Hej eller go kväll rättare sagt! vilka trevligheter o smaskigheter hos dig :) och så roligt att du hittat en ny vän..go natt kram Jessica

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika