tisdag 1 april 2014

En "lisa" för själen....och boken "Du finns i mina andetag"...!!!

Ännu en soldisig dag...med vind kall som "ishavet"!!
Jag älskar ju sol och värme..så ja Tack gärna sol...och ingen vind!!

Hej på er...förresten!

I går förmiddag åkte jag ju till Karin....när jag kom hade hon packat korgen...med kaffe och nybakade kanelbullar..och så gick vi ner till havet...

 Satt i lä i solen...pratade, tittade ut över havet och hade det så ljuvligt!
Det är verkligen en "lisa" för själen att vara hos Karin, och det kan ju inte bli bättre..än att njuta av en underbar dag..just där!
 Underbart med kaffe och varma nybakade kanelbullar...!!

I morse tog jag det lugnt. Efter frukosten "pälsade" jag på mej massor, och så satte jag mej en stund på balkongen, och började läsa denna bok..

 När jag var hos Lisbeth sist, så pratade vi om fjärilar. Jag berättade att sedan min pappa dog, brukar jag ha en citronfjäril runt mej. Hon berättade då, även sin upplevelse av en fjäril.
Därför fick jag låna denna bok av henne...och jag måste säga...jag kan inte sluta läsa den!
En helt fantastisk bok..skriven med sådan värme...av Eva Hellsten. Hon miste sin son 2006 i en lavinolycka i Val d´Isére, och denna bok handlar just om detta!

Vid lunchtid blev jag hämtad av T, så åkte vi till Torp en sväng, och avslutade med middag på IKEA.
Åkte sedan med honom hem, tog en fika innan han skulle till jobbet.

Så nu har jag landat en stund i soffan...och tror inte att jag skall hitta på så mycket mera idag!
Jag önskar er alla, en fortsatt skön tisdags kväll!



Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

3 kommentarer:

  1. Vad mysigt att packa korgen och ge sej ut och fika med en go vän .Härliga bilder .Ha en skön kväll .Kramar Rita

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att ha en sådan vän på en sådan plats :)
    Ha en fortsatt fin kväll!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  3. Ååå såå mysigt att packa matsäck och gå ner till havet...vilken ynnest!!
    Du kan ta vara på tiden och njuta du...jag njuter med dig och genom dina inlägg också...hiih..
    Ha det fortsatt gott vännen och ta hand om dig:)
    Kram Lollo♥

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika