måndag 31 mars 2014

Sista helgen i mars....!!!

God morgon på er!!

Nu var det någr dagar sedan jag var här...solen har ju visat sig, och gör fortfarande...så då blir det dåligt med bloggandet!!

Börjar med att visa mina vackra tulpaner...



 Påskliljorna slog snabbt ut....

I fredags var Anki här på fika..sen gick vi en sväng på stan. Det var soligt och fint, men fy så kall vinden var!
Sen bakade jag lite...vilket jag överraskade Josefine med...så hon och Niklas kom hit och hämtade det!

Lördagen bjöd också på ett ljuvligt väder...
Började morgonen med en stund på balkongen...sedan gick jag till Blomsterkroken och där mötte jag Anki.

 Mysfika, som vanligt!! Skillnaden mot tidigare lördagar var...att nu satt vi ute!!
Hem hämtade bilen...vidare till Yohanna och så åkte vi till Snäckan. Satt ute även där..ljuvligt!!
När jag sedan kom hem igen..hade jag ingen lust att vara inne...så jag packade lilla väskan...så åkte jag ut till kusten....
 Behaglig utetemperatur...

 Lilla mamma har en ljuvlig utsikt..där hon bor...ser hela samhället...havet...Smögen...osv...
 Lördagen var lugn...tog ett glas rött och bara hade det bra!

I går...åkte vi en sväng till Grebbestad, och fikade....
 Sjögrens i backen, har så mycket gott att erbjuda!!

 Sen kan man ju fundera på...att man åker från Hunnebostrand till Grebbestad för att fika!? Det beror dels på...att det finns inget fik närmare...och sedan är ju utbudet oslagbart!!

 Efter fikat gick vi en promenad....
 Vattnet var så klart....
 Evert Taube...välkomnar oss till Grebbestad....

Sen åkte vi vidare till Sportshoppen...köpte mej en jacka..men det är inte den jag visar...utan toaletten..på just Sportshoppen...
 Otrolig glaskonst...med bl a akvarium...


 Handfaten...så läckra...
 Var en fröjd...att gå på toaletten...fniss...

Sen hem till mamma...åt middag på balkongen..innan det var dags för mej att åka hem.

När jag kom hem..stod en present och väntade på mej..utanför min dörr...
 Det var T...som hade satt den där. Så jag tackar igen...!! Den pryder verkligen sin plats..på min balkong!!


Fick sedan fika besök på kvällen. Alltid lika trevligt!

Nu mina vänner, skall jag strax åka och hälsa på Karin...blir nog att vi sitter ute..tror jag..och i eftermiddag skall jag till vårdcent..och få min B12 spruta.
Så jag önskar er alla, en fortsatt ljuvlig måndag!!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika






2 kommentarer:

  1. Underbara bilder! Ha en fin vecka! Kram Nina

    SvaraRadera
  2. Vilken himla mysig helg du har haft .Underbara bilder .Men sedan blir ju allting så härligt när solen skiner och man kan vara ute .Ha en fin måndag .Kramar Rita

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika