lördag 8 februari 2014

Fikat..pratat och bakat...!!!

Go kväll!

Alltså, när jag gick ut idag och även igår...så kvittrade fåglarna,,det mesta av snön har regnat bort, och trots att det var lite kallt idag...förstår man ändå, att långt där borta, om ett par månader eller så...finns våren!!

Idag var det som vanligt fika på Blomsterkroken med Anki...

 Minisemla..mmmm. Sen tänker jag ofta på, hur mycket man alltid har att prata om! Vet att jag brukar skriva detta..men tycker ändå att det är otroligt..att det finns såå mycket att diskutera!!
Så Tack Anki, för ännu en mysig fika!!

När jag sedan kom hem, fick jag lite lust att baka.....

 Blev minisemlor igen! Receptet är så bra!

 När jag ändå var igång, gjorde jag även en mjuk pepparkaka. Så nu luktar det jul, i hela lägenheten!! Fniss..
Eftersom jag gillar den kakan, så bakar jag den året om, och det har jag alltid gjort!
 Jag känner mej så nöjd när allting är klart!

Bladen på tulpanerna hade blivit så fula. Så då tog jag bort bladen och kortade ner dom. Så nu kan jag njuta lite till. Brukar göra såhär, och som sagt då kan jag njuta lite till!

Nu mina vänner, skall jag fortsätta njuta av lördagskvällen, och jag hoppas att ni gör detsamma!!



Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

2 kommentarer:

  1. Mums vad gott med Mjuk pepparkaka
    och minisemlor.Ha en skön söndag fina du .kramar Rita

    SvaraRadera
  2. Dina minisemlor ser så goda ut! Jag håller med mjuk pepparkaka kan man äta året om, dock vill jag inte ha vanliga pepparkakor då.

    Kram Susanne

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika