onsdag 23 oktober 2013

Vörtbröd...och en dag i Göteborg....!!

Hej på er....!!

Javisst blev det bak igår....


 Blev ju så sugen på vörtbröd.....






Det doftade ljuvligt..!!

Men innan jag bakade igår...eller rättare sagt...hade satt degen...när jag gick till Blomsterkroken...och hade en mysfika med Josefine och Niklas...!!
När jag sedan kom hem...var degen på väg...ut ur bunken...fniss...

I morse när jag gick upp...sådär vid 06.15...var det mulet..och regnet vräkte ner...när jag sedan tittade på termometern...var det +14,4c helt fantastiskt....

Tvättade ett par maskiner...men hann  inte torka det...utan har nu fortfarande blöt tvätt i lägenheten...hatar det!!
 

Nu håller amaryllisen på att slå ut....

Efter tvätten...åkte jag till Göteborg...för att träffa Anki....
Vi träffades på...



Där vi åt frukost....


Vi träffades nämligen redan 09.30...
Hade en sååå mysig frukost...och även sväng på stan....!! Är alltid lika trevligt att ses...och tänk så mycket vi har att prata om!!
Så Tack Anki för en mysig förmiddag!!!

Är väl lite "störd"..hi hi...men jag längtar ju redan...efter julen...såg att det fanns liiite julsaker här och var...behöver ABSOLUT ingenting..men alltid kul att titta...!!!

När jag åkte hem...var det lite "soldis" och +16c...rena våren!!!

Hemma igen...åt jag middag...dammsugit lite...och nu skall jag kika efter om tvätten kanske torkat liiite! Sen har jag funderat...på om jag kanske skulle baka en halv sats med lussekatter...blev sugen även på det...!!!

Så mina kära bloggläsare...jag önskar er alla...en fortsatt ljuvlig kväll!!

Sätt dej tillrätta...tag fram din årsbok...och se...snart har du bara två månader kvar.. att fylla den med!!
Bläddra tillbaka...och se så mycket som har hänt...hittills i år...kanske har det varit, både glädje och sorg!
Men ännu en gång...eftersom DU är manusförfattaren till din egen bok...så blir den ju lite.. vad du gör den till!!
Jag hoppas att DU har många guldkorn och ljusglimtar...att ta fram...nu när mörkret har börjat sänka sig!!
Så fyll dina blad...med det DU vill...och inte det någon annan förväntar sig!!!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

2 kommentarer:

  1. Go eftermiddag Annika! Du hinner med mycket på en dag,jag gör inget,hihi..Jo idag en liten prommis sen till ett par grannar.Dom var så nyfikna på min behandling! Sen har jag faktiskt dammsugit! Såg väldans gott ut brödet du:) Kram gunilla

    SvaraRadera
  2. Å vad gott med vörtbröd .Vad skoj med en sväng till goa Götet .Ja idag har det varit regnigt och grått men himla varmt .Tack söta du för alla goa kommentarer dom värmer .Nu ska jag sätta på lite kaffe sedan bli det soffhäng.tv och virkning .Ha en skön kväll fina du .Kraaamar Rita

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika