torsdag 24 oktober 2013

Kortison...i triggerpunkterna....!!!

Hej på er....!!!

Som här blåser...alla dessa löv som fortfarande satt kvar...virvlar nu runt i luften...är som en riktig höststorm!
Men vi har liiite sol...och +12c.

Gick upp tidigt i morse...åt en god frukost...och sedan åkte jag till Ljungskile...och vårdcentralen.
Pratade lite om min smärta i axlarna...och nacken...precis på dessa triggerpunkter...som man har vid fibromyalgi...

Fick först två sprutor med bedövning...på var sida om nacken...och sedan efter det...kortison...i samma...
På hö sida...var det så hårt och spänt...så hon kom knappt igenom med nålen...hon sa att det är som att försöka ta sig igenom ett hårt träd!!

Vä sida gick bättre...men eftersom det går mycket nerver..så när man sätter i triggerpunkterna...kan man känna av att armen...och händerna "pirrar" eller domnar....jag märkte det så tydligt i handen...och har det fortfarande...att den domnat...
Givetvis...även utan kortison...kan man ha dessa besvär..vilket jag har och har haft...men aldrig tänkt på att det har med fibron att göra...! Säger då det...!!

Hur känner jag mej nu då...såhär..flera timmar senare...värken har jag kvar...men kanske något mindre...skall bara få igång vä handen helt också!!

När jag sedan kom hem igen...tog jag en låång påtår...och det var så gott!!

Efter det...gick jag till Blomsterkroken...dit även Annika kom...hade en så mysig fika...!!

Nu sitter jag här i soffan och funderar på...om jag skall gå och fixa en kopp kaffe!
Sen ikv skall jag hem till Lisa...alltid lika trevligt!!

Så mina Kära läsare...jag önskar er alla...en fortsatt ljuvlig dag!!


(bilden lånad från nätet)

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

1 kommentar:

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika