onsdag 16 oktober 2013

Triggerpunkter....!!!

Hej på er...!!

Ännu en fantastisk dag...solen har faktiskt varit framme det mesta av dagen!!!

Idag har jag haft en riktig slappar dag....!!

Åt frukost lääänge i lugn och ro....sedan har jag rensat i skåp och garderober...suttit lite på balkongen..och bl a ätit middag!

Nu på eftermiddagen kom Karin hit på en fika...så mysigt...

Fick dessa vackra rosor av henne....

 Dessa vackra...fick jag av min lilla mamma i fredags...

Då var det triggerpunkter som jag skrev om igår.....

Är ju så...att för att fastställa fibromyalgi...så krävs det att vissa punkter uppnås....
Jag tror att jag har alla...fniss....
I alla fall känns det så...för det mesta!


 Där jag egentligen har det värst...är axlarna och nacken...samt ländryggen....kortisonet som jag nu skall få...sätts ungf i dom två punkterna nedanför nacken...alltså på var sida ryggraden...

 Tja...det var lite om triggerpunkter...tänk att dessa små...kan göra så, jä...ont...!! Men ännu en gång...har lärt mej leva med detta...och försöker att göra det bästa av varje dag!
Sen är inte jag heller den människan, som klagar..på att jag har ont...tycker inte att det finns någon anledning! Jag har det som jag har det...och som sagt...det gäller att göra det bästa av det!!

Nu skall jag gå och fixa en macka...sätta mej i soffan...och fortsätta njuta!!! Så jag önskar er alla...en fortsatt härlig kväll!!



Var rädda om er och varandra!!! Kram/Annika

5 kommentarer:

  1. Så många fina rosor du har! Det piggar upp :) Ja du jag har många gånger undrat om det är det jag har med. Jag har alltid ont någonstans på kroppen.....morr....men kanske är åldern........ja ja det blir bättre om hundra år ;)

    Kramar Susanne

    SvaraRadera
  2. Underbart att få vackra rosor .Vad jobbigt att ha värk alltid .låter inte skoj .Ha nu en skön kväll underbara du .Mys och njut vännen .Kramar Rita

    SvaraRadera
  3. Hej kära Vän nu är jag tillbaka igen. Uj uj så du ska få kortisonsprutor....... Jag har under många år fått höra att jag har Fibromyalgi ända tills för några år sedan när jag hamnade i Uppsala. Nu har jag diagnosen EDS liksom mina döttrar också. Jag har i många år fått kortisonsprutor i många leder och nu har jag fått veta att jag absolut inte skulle ha behandlats med kortison eftersom jag har en bindvävssjukdom. Men de gjorde gott ett tag mot smärta då.

    Underbara rosor.
    Sköt om Dej. Kram! Uttan.

    SvaraRadera
  4. Underbara rosor du har fått det är du värd. Fy för dessa punkter tänk om de bara kunde försvinna. Men skönt att du tar dagen som den kommer o lever efter det helt rätt. (men man får klaga). Ha en härlig dag kram Beijan

    SvaraRadera
  5. Vilka härliga blommor du fått vännen! Nä inte kan jag sluta blogga,fast tycker att många har lagt ner eller håller upp! Inte alls så som det var för några år sen...fast nu finns ju IG också.Ja du har det inte lätt heller minsann,har dom aldrig pratat om Humira då? Eller har du ledgångsreumatism också? Har för mej du skrivet det men kanske fel.Har en annan vän som berättat för mej i dagarna nu att hennes syster har ont i leder(Reumatism) Så hon har fått Humirasprutan i magen en gång i månaden,efter andra sprutan kände hon mycket bättring efter fjärde joggar hon i skogen! Lite kul att höra! Fast du joggar ändå du:) Ha det gott Annika,jag fick inge direkta besked i går sen:( DOM ska ringa på morron,har ej ringt än! Kram Gunilla

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika