söndag 7 augusti 2011

Gokväll på er.....

Nu skiner solen..när kvällen kommer...men det blååååser!!!

Har regnat en del idag...fick riktig Höstkänsla..så jag har tagit bort en del saker från balkongen.

Lika kul som det är och plocka fram...köpa blommor och pynta på balkongen..Lika härligt är det att plocka bort!
Det blir rent och fint..och bara olivträdet..och chockladblomman kvar!
Sen om någon vecka skall jag köpa en stor bollkryss..och sätta där!

Idag på fm hämtade jag upp Yohanna och Lina..och sedan åkte vi till Näl och hälsade på lilla mamma.
Fortfarande ont!!! Skulle göra en skiktröntgen på njurarna...vilket nu är gjort.

Rinde förut och pratade med en sköterska...röntgen var bra...visade ingenting...då säger hon såhär:
" Jag har ringt på kirurgen...men jag tror hon får åka hem ikv.."!!!!

Va, sa jag...du menar väl inte att hon skall bli hemskickad? Hon har ju fortf ont...ni vet inte vad det är...och sedan bor hon ju själv!!!
Hur skall hon klara sig..med den smärtan!!!???

Sjukvården..av idag...blir galen!!!!
Hur som, fick ett sms av lilla mamma...hon är flyttad till avd 63...(hmmmm) och i morgon skall hon röntga gallan.
Hon skrev även att hon fortf har jätteont!!

Tur att ngn insåg....att hon INTE skulle hem!!!!

Efter besöket hos mamma åkte vi och fikade på Överby.

Nu på em kom döttrar och respektive på våfflor! Sååå mysigt att träffas...!!!

Eftersom jag inte kunnde springa i morse..pga vädret...har jag varit ute nu en sväng. Blåsigt..men skönt ändå!
Passar även på att tvätta lite...så blir det inte så mycket i morgon!

Önskar er en fortsatt skön söndag!!
Du som skall börja jobba i morgon....se det positiva i det...var glad att du har ett jobb att gå till!!!

Var rädda om er och varandra!!! Kram/Annika

7 kommentarer:

  1. Hej, blåser storm här!!! Hoppas att din mamma snart mår bättre. kram Annika

    SvaraRadera
  2. ojojoj vad ledsamt med lilla mamman :-(
    Men tur iaf att hon fick stanna. Det där med att skicka hem direkt är ju inte klokt . Tas ingen hänsyn till om man är gammal och ensam .
    Hoppas hon piggar på sig .
    kram kram Bittan

    SvaraRadera
  3. Hej Mysan...Ja gissa om jag är glad att ha kunnat börja jobba igen. Stackars mamsen, ja du sjukvården finns snart inte längre. Nån form av ohumaniskt löpande band mera. Trots att jag jobbar där så kan jag på intet sätt försvara den. Önskar att alla topguns fick jobba i vården ett tag och se verkligheten. Men nu ska vi vara positiva eller hur gumman, hahha. Ingen löptur idag här heller jobbar min 10 dag så benen vill inte riktig och inte vädret heller. Se nu efter mamsen och var rädd om dig...

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  4. Hoppas att din kära lilla mamma kryar på sig snart. Alltid ampsamt när en anhörig är dålig/sjuk. Många kramar Katarina.

    SvaraRadera
  5. Så trist det låter med att mamma har så ont:( Ja ibland kan man bli otroligt trött på sjukvården!!

    Hoppas hon blir bättre snart!

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  6. Oj får en tår i ögat när jag hör hur din mamma lider, och hur man måste kämpa för att få hjälp! Kärleks från mig! Kram Johanna

    SvaraRadera
  7. Hej gumman! Hoppas mams bättrar sej snart nu.. Tack för titten hos mej...Ja kom förbi du ,sätter på kaffet nu då!! * Blink* Jasså gjorde dina föräldrar det? Det är nog inte så ovanligt då med pannkakor o korv!! Kram på dej Gunilla

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika