fredag 2 juni 2023

Starroperation..Blodgivning…!!

 God förmiddag på er!

Men snälla någon, jag har ju inte bloggat på flera veckor!!

Om ni undrar varför? Kan det bero på att jag har opererst mitt ena öga för grå starr!

Så vi kan börja inlägget med det! Jag gjorde operationen 2:a maj, och vad det gäller mina ögon har jag alltid varit rädd om dom! Så därför, var jag nog extra funderssm över denna operation!

Kom till oprration på morgonen, fick olika droppar i ögat innan och sedan in i operationstummet. Där fixerades mitt huvud och jag fick en ”duk” över ögonen. Jsg kände absolut ingenting, men det som var lite ”otäckt” var när min lins togs bort, då blev det svart! Såg ingenting och bråkdelen av en sekund tänkte jag ” Det är så här att vara blind”

Sen när den nya linsen sattes dit, såg jag ju igen!

Operationen gick snabbt och lätt  och tänk.. jag behöver egentligen inte glasögo  till annat än att läsa och se på tv. Så jag skall till optiker i slutet av Ju i för att provs ut nya glasögon!

Det var det…

Sedan hörde dom av sig från….



Var kris, eftersom dom hade så lite blod kvar, så då var det självklart att jag åkte dit. Efter bara några dagar fick jag att mitt blod kommit till nytta för någon annan!

Så jag är så glad och Tacksam att jag kan lämna blod!

Sedan har jsg givetvis fikat med goda vänner!!




Tänk då har redan Maj månad försvunnit, och vi är redan inne i en av sommarmånaderna!

Det har ju blommar så vackert…




Det här blir nog ett långt inlägg…

Sedan har det varit Mors Dag !

Det firade jag en vecka innan! Lagade mat och gjorde efterrätt, tog med allt till min yngsta med familj och dit kom även min äldsta med familj!

Vi satt ute och hade det gott..,



Blev bara bild på efterrätten! Fick trisslotter och en dag på Liseberg!!

Ja, sen har jag ju givetvis även haft denna goding…


Jag skall avsluta med ett par bilder…



Vet inte varför dom blev så små..men jag brukar skriva att när jag är där, är det en ”lisa för själen”. Det är alltid ljuvligt att vara där. Blir alltid gofika och vi pratar i flera timmar!

Har ni orkat läsa ända hit, är ni fantastiska!
Så nu önskar jag er alla, en fortsatt fin dag och helg!

Var rädda om er och varandra!
Kram Annika

Ps..hittar ni stavfel, beror det på ögat! Ser ju dåligt med mina gamls glasögon!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika