torsdag 13 april 2023

Påsk 2023 och Ullared!!

 God morgon!

Efter några soliga och härliga dagar, så är det 50 nyanser av grått idag. Eller förresten i tisdags vräkte regnet ner!

Men vet ni vad! Jo nästa vecka kan det bli runt + 20 c. Underbart! Då skall jag fixa till det på balkongen! Skall lägga dit en ny grön matta, och jag skulle vilja ha nya möbler!

Då har vi firat påsk, och den var lugn! Påskafton var det födelsedagskalas hos min yngsta. Så trevligt och en riktig familje sammankomst!

Påsdagen var jag hos lilla mamma! Åt och fikade gott, umgicks och bara hade det mysigt!


Övriga påskdagar har jag umgåtts med goda vänner och på annandagen packade jag ner påsksakerna! Jag hade inte plockat fram så mycket, men ändå skönt när man plockar bort det!

Vet ni vad jag gjorde tisdagen innan påsk? Nej det är ju inte lätt för er att veta!

Jo min yngsta och jag åkte till…

Vi var förberedda på att det skulle vara mycket folk där, men när vi kom dit, var där väldigt väldigt lite! Så skönt, för då kan man ju verkligen gå och titta i lugn och ro. Även när vi åt och fikade var det väldigt tomt!

Alltid ljuvligt att göra en utflykt och vi hade en så mysig dag!

Som ni redan vet har jag ju Loke en del, och kan ni tänka er! Jag fick ett så fint påskägg av honom. Duktig vovve som kan gå och handla 😂

Tyvärr vann jag ingenting på alla lotterna! Men visst är det kul att skrapa!

Igår var jag på fika hemma hos A-L, det är alltid så trevligt och huset dom bor i har ett fantastiskt läge! Så att sitta i köksdelen, och titta ut över havet, som bara är ett stenkast från havet! Är helt otroligt!

Ja sen är det ju snart helg igen! Då skall jag bl a köpa en ny rullgardin till sovrummet. Jag köpte ju till köket och vardagsrummet, och dom skulle vaktmästaren hjälpa mig att sätta upp. Men i påsk tänkte jag…Kan själv! Så det fixade jag, även om det var lite besvärligt p.g.a mina händer! Men skam den som ger sig!

Men nu mina vänner skall jag kika lite på ”Nyhetsmorgon, så jag önskar er en fin dag!

Var rädda om er och varandra! Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika