tisdag 18 april 2023

Dilemma..och Mysif förmiddag!!

 God förmiddag!

Underbart med sol och blå himmel! Tänk det skall vara så några dagar till,och dessutom blir det varmare!

Igår var jag hos K….

Vi skulle sitta ute i solen och fika. Men det blåste lite och vinden var så kall, så det slutade med, att vi satte oss i växthuset! Där var det varmt, kan jag säga!

Så som jag brukar skriva…det är en ”lisa” för själen att vara där! Dels hur dom bor och sedan det bästa tänkbara sällskapet!
Vi var ju grannar en gång i tiden, men efter att vi båda har flyttat så har vi alltid genom åren hållit kontakten, och snart asr vi nog imgåtts i 40 år!!!

Idag och ett par dagar framöver har jag Loke, och det är så mysigt! Promenaderna, sällskapet och myset! Det är så härligt!

Jag skrev ju i rubriken, om dilemma och se det har jag!
Jag har en liten doldkada tydligen på ena kinden. Den skall frysas och för det har jag fått tid 8:e maj. Sedan skall jag operera ena ögat för grå starr, och då fick jag tid 2:a maj.
Det lät ju bra, att få gjort båda sakerna inom en vecka!

Men nej, det går inte! Så då måste jag välja..phu! Jag kan göra frysningen men då blir det ingen starroperation! Jag kan välja starroperation men då blir det ingen frysning.
Så ni kanske förstår, att jag funderar! Gör jag starroperationen så måste jag vänta 6 veckor till frysningen.

Har tillfälligt bestämt mig för starroperationen, men funderar ändå!
Egentligen vill jag inte att någon skall greja i mina ögon, låter kanske märkligt, men ögonen är ögonen. 

Ja ja, jag har några dagar till att fundera!

Sen en annan sak!
Idag börjar barnen sälja Majblommor och snälla! Har du möjlighet att köpa någon så gör det!
Vi vet ju att det går till välgörande ända mål!

Nu önskar jag er alla, en fortsatt fin dag och vecka!
Var rädda om er och varandra!
Kram!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika