torsdag 22 december 2022

Dan för dan före dopparedan!

 God eftermiddag på er!

Då är det bara två dagar kvar, sedan är det den tiden jag älskar mest!

Tänker alltid tillbaka på alla jular vi hade hos mormor och morfar i Småland! Älskade dom, och dom var magiska!

Vi åkte alltid några dagar innan, och tänk då var det snö! Synen som mötte oss var som vackra julkort! Det var jular som alltid finns bevarade i mitt hjärta! 

Vi var och fikade i Växjö, vi gick till kyrkan på julafton och lyssnade till julens sånger och psalmer, och tänk det var bara levande ljus i kyrkan. 

Vi åt, fikade delade ut julklappar , och vet ni vad!? Jo, jag önskar att jag kunde vrida tiden tillbaka,  så mina döttrar hade fått uppleva mina jular!

Då är det slltså 22:andra dec idag. Det gråa, blåsiga och regniga vädert håller i sig! Så det är ingen direkt julkänsla.

Jag var på Stallgården och fikade med A i måndags..

Lika trevligt dom alltid!

Igår var det så fika med A-L på Torp, även det så trevligt!

I måndags kväll var jag hemma hos L. Där fick jag en julklapp..


Alltid lika trevligt att få någonting från henne. Jag hade också med julklapp!

I morgon skall jag griljera skinkan och baka en tårtbotten, och städa lite även åka och köpa blommor.
Åker till lilla mamma på julafton en stund, och åker även till graven, tänder ljus och lägger rosor!
Sen på juldagen är det julfirande med familjen och annandagen, tror jag att jag skall gå runt i pyjamas hela dagen!

Så nu mina vänner..


Önskar jag er alla, en riktigt GOD JUL!

Var rädda om er och varandra!
Kram Annika





1 kommentar:

  1. Gokväll Annika! Man vill verkligen att ens barn skulle ha upplevt våra jular förr! Vi var ju så många 8 stycken med mor o far. Det var tjo o tjim o alla prata o mamma var trött efter allt hon jobbat med hela julveckan. Fast jag är så van att jobba julafton men i år var jag ju ledig, det var kul! Att vara tomte o träffa sina nära o kära. Hoppas julen varit fin för dig♥️Kram Annika 🌟♥️🌟

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika