söndag 4 september 2022

90 år…och min månad..!!

 Då är jag här igen!

Tänk att vi redan är inne i september och hösten smyger sig sakta på! Kvällar och mornar är lite kyligare och luften på morgonen är sådär ljuvligt krispig!

Denna månaden är min och det var även min pappas! Hade han funnits hos oss, så hade han blivit 91 år den 2:a. 

Men på tal om födelsedagar..min lilla mamma fyllde 90 år i mitten av augusti. Jag hade helt utan hennes vetskap, bjudit in till en överraskningsfest! Om det blev e  överraskning!! Jaaa, tror att mamma var helt chockad när alla kom..






Ja dom sagt, bilderna kommer som dom vill! Jag bjöd på tacos, vilket alltid är uppskattat och sedan hade jag gjort två olika tårtor! Kalaset var så lyckat och lilla mamma var så nöjd!

Ja tänk 90 år, förutom hennes rygg och ben är hon pigg! Hon bakar, och fixar det hon kan hemma. Sedan har hon så klart lite hjälp med att bl a handla!

Ja då är det vad jag mer har gjort…Bästa A-L och jag har varit på Göksäter..

Sen när jag är ute och går med Loke, går vi förbi en helt otrolig trädgård, och dom har så många olika Dahlior! Men detta är nog min favorit..

Igår var jag och tittade i en av parkerna som finns här i staden. Tror att det var förra året, som kommunen började lägga just Dahlior här! Så otroligt vackert!!

Ja då kom björnbären innan resten av blommorna!
Eftersom jag älskar björnbär, hade bl a mitt barnbarn plockat dessa till mig! Så gulligt!! Det är så gott att värma dom med lite socker och sedan hälla det varma, över kall vaniljglass!!! Mums!!



När jag fick björnbären bjöds jag även på fika! Ljuvligt god blåbärspaj!
Sen har jag varit ännu en gång hos bästa K!

Då är jag i stort sett framme på idag! L har varit här på fika och hon har hjälpt mig att vända mina fönster! Jag har ju höjdskräck och måste ha hjälp med detta! Så tacksam för den hjälpen och nu är dom nyputsade och fina!

Nu skall jag strax gå och laga middag och göra några matlådor. Så gott att ha!

I morgon blir det tvätt, årlig kontroll hos tandläkaren och efter det, fika på Stallgården med A.

Så nu mina vänner önskar jag er alla, en fortsatt fin söndag!
Var rädda om er och varandra!
Kram Annika


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika