måndag 8 november 2021

Vilken dag….!!!

 Hej på er!

I morse var det lite kyligt bara +3 c ..tänkte att det blir nog kallt att ta promenadmed Loke, så då åkte långkalsongerna på!

Kan säga att det var så skönt, fast några av er kanske tycker det är för tidigt, men jag är så frusen så det var bara skönt!

Vädret är ju lite av och till, det ösregnade i lördags em/kväll. Men idag är det sol!

I onsdags var jag hemma hos bästa K, och innan det var dags för…

Så gick vi ner till havet…






Det var en magisk himmel..solen försökte komma igenom både moln och lite dimma! Helt otroligt! Det var även ett svanpar med 4 ungar och det gjorde det ännu mer fantastiskt!

Kan även tillägga att pajen var så god!

Sen på torsdagen var A-L och jag iväg till Göksäter. Jag köpte bl a en gran från Cult. Jag har tänkt på denna sedan förra året och visste precis var jag skulle ha den! Blev det bra, när jag testade? NEJ…så trist. Skall lämna tillbaka den ngn dag! Verkligen synd! Ni vet när man ser någonting framför sig, och så blir det inte alls som man tänkt sig!

I lördags morse var jag på fika hos min äldsta med familj och efter det åkte jag till kusten.

Stannade först på kyrkogården och tände ett ljus, granris och så lade jag ju dit för ett par veckor sedan. Blev så fint!

Tänk nu är det snart ett år sedan jag blev väckt den där natten av en smäll! Det var första gången av flera som lilla mamma ramlade. Jag tänkte nog efter ett tag, att hur skall detta gå?

Men kan ni tänka er, hon har svårt att gå men är ändå fantastisk!

Hon fixar numera allting själv! Lagar mat, bakar osv sen har hon lite hjälp med bl a att handla. Det kan jag säga att jag trodde aldrig att det skulle bli sååå bra!

Skrev ju innan om regnet i lördags, och när jag åkte hem så gick hastigheten på motorvägen mellan 60-80 km/tim. Inte bara jag alltså ,utan de flesta körde så sakta!

Nu mina vänner får ni ha det så bra, och så ser vi vad resten av veckan har att erbjuda!

Jo det blir däckbyte och Ullared!

Var rädda om er och varandra! Kram Annika


1 kommentar:

  1. Jag blir så glad att din mamma är bättre och klarar så mycket själv. Det är viktigt för hennes självkänsla :)
    Jorå jag förstår precis känslan när man sett något framför sig...
    Som tur är händer det inte så ofta att det inte blir bra.
    Långkalsonger/underställ är nog det bästa plagget som finns :D
    Tycker inte heller om att frysa. Bor nog på fel ställe.
    Ha en riktigt trevlig helg. Kram Katarina.

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika