måndag 4 oktober 2021

Bouppteckning…och Rosa bandet..!

 Godmorgon på er!

Ännu en grå och mulen dag.Vädret har inte varit det bästa dom senaste dagarna! Regnet har vräkt ner och det har Blåst!

Då var vi inne i början på oktober, och september försvann i ett huj!

I tisdags åkte jag till kusten..

Då var det ett ljuvligt väder!

Å och jag träffades och tog en fika på Hamnbageriet. Skriver det igen, nu dröjer det länge innan jag fikar där om jag ens kommer att göra det igen! Utbudet av laktosfritt är under all kritik!

Jag får bara till svar att dom bakar med smör och det laktosfria smöret är så dyrt!

Jo jag vet det, jag har varit laktosintolerant i så många år och allt som är laktosfritt är mycket dyrare, men jag vill också kunna äta ngt gott till fikat!!!

Sen var det dags för bouppteckning, jag skall inte nämna ngt om det här för isf skulle inlägget bli så långt! Men kan bara säga..katastrof! Kanske att jag skriver ett inlägg om det längre fram!

Efteråt åkte jag hem till mamma en sväng.

I torsdags var jag hos doktorn igen. Så nu är remiss skickad till röntgen ocg ortopeden. Det togs även ett B12 prov, för vi skall se hur värdet ligger innan jag får min spruta.

Efter doktorn träffade jag A-L och fikade på Torp.

I fredags träffades A och jag på Stallgården, och där fick jag välja vad jag ville ha och gärna mer än en sak. Blev bjuden eftersom jag fyllt år, och Tackar igen för det!

Valet var enkelt…äppelpaj som vanligt!

I lördags var L hemma på fika och igår var jag där…


Efter det åkte jag till IKEA och tittade på detas jul, men nej var så där.

På em träffade jag sedan min yngsta och hennes mann och så tog vi en fika på E H på Torp.

Mitt lilla barnbarn är dålig annars skulle vi setts i helgen. Feber, förkyld och utslag. Lilla hjärtat!

Ja så var det måndag igen och jag har gooosen idag!

Nu skall jag snart se polisens presskonferens om den tragiska olyckan som hände utanför Markaryd igår!

Önskar er alla en fin måndag!

Var rädda om er och varandra! Kram Annika

Ps…glöm inte att köpa…







1 kommentar:

  1. Alltid lika trevliga inlägg som jag blir glad av.
    Du tar verkligen vara på livet och gör det bästa av det.
    Även om dagen är grå.
    Är så glad att ha fått träffa dig.
    Var rädd om dig också.
    Kram Katarina :)

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika