tisdag 19 oktober 2021

Bakat… och Höstväder..!

 Godmorgon på er!

Idag är det verkligen höst! Grått och regnar, lite skillnad från igår då det var sol och minusgrader när jag gick upp!

Här försvinner dagarna fort! Jag har Loke blandat med att jag träffar goda vänner, vi fikar och pratar oss igenom flera timmar!

Tänk så värdefullt det är att ha riktigt goda vänner! Jag har hellre få, som står mig nära än flera ytliga. Nu har jag väl den ”turen” att dom jag umgås med, står mig nära!

Helgen som gick var lugn och det behövs ibland! Jag var i söndags på Torp, tog en fika och läste en bok. Jag tycker att det är så skönt, sitta där med mitt kaffe, läsa lite och titta på människor som går förbi!

Annars gick helgen åt till städning och sedan bakade jag lite..

Semelbullar och mandelmusslor! Vissa kanske tycker det är tidigt att baka mandelmusslor, för egentligen tillhör det julen för mig! Men är gott att ha i frysen och man kan ju äta dom när som helst! Precis som med semlor!

Igår kväll tvättade jag. Tyckte att det luktade lite konstigt när jag kom in i tvättstugan. Jag tvättar och tummlar det mesta, men när jag sedan tar ut min torra tvätt..då han antagligen ngn lagt i en doftkula, så ni kan tänka er hur min tvätt luktade!

Så den rena torra tvätten ligger nu återigen i tvättkorgen och jag hoppas på att få en ny tvättid idag el i morgon! Jag fick även en reaktion i ansiktet bl a, med klåda..så vem vet vad det var för medel!

Nu blir det strax promenad här med Loke! Så jag önskar er alla en fortsatt fin dag!

Var rädda om er och varandra! Kram Annika

1 kommentar:

  1. Ååå vad gott med mandelmusslor.
    Prova gärna med en klick grädde och hjortronsylt till :)
    En god efterrätt om inte annat.
    Man ska fylla livet med glädje och god energi så mycket man bara kan.
    Det behövs verkligen med tanke på allt som händer bara här i Sverige.
    Var rädd om dig och ha en riktigt skön och trevlig helg.
    Kram Katarina :)

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika