måndag 20 september 2021

Snart min dag!!!

 Godmorgon på er!

Ännu en kylig dag, iaf på mornarna men jag tycker att det är skönt med denna krispiga luft!

Loke och jag var ute på promenad för en stund sedan, och jag är glad att jag hade på mig vantar!

Ja mina kära följare, då träder jag in i den ”riktiga” pensionsåldern i morgon! Måste fundera ett tag..hur är det möjligt, och jag känner mig ju inte så gammal. Fast iof sig, man blir så gammal som man känner och gör sig!

Men…det var ju inte längesedan jag fyllde 60, och nu skall jag lägga till 5 år till!! Så ännu en gång var tar åren vägen??

Som vanligt har jag ju hittat på lite saker!

I tisdags var bästa A och jag på Stallgården och fikade

Lika trevligt som vanligt och tänk, vi kunde sitta ute hela tiden som vi var där!

Tisdagen bjöd på ännu en för tidig födelsedagspresent!

Då åkte jag hem till bästa A-L och där satte jag mig i hennes bil och första stoppet blev Tanums shoppingcenter. Eftersom det var ”min dag” fick jag bestämma och det känns ljuvligt!

Vi åkte sedan vidare till Grebbestad…


Där bjöds jag först på macka och sedan kaffe och kaka

Kan säga att jag var så mätt när vi åkte hem. Väl hemma hos A-L blev det fika nr 2!

En underbart ljuvlig dag, som jag Tackar igen för!

I fredags fick jag ännu en för tidig present, och denna gången från älskade Loke…



Så nu är han med mig, varje morgon när jag dricker mitt kaffe!

Ja ni ser det händer lite saker i mitt liv 😄

I lördags morse åkte jag hem till lilla mamma, tog med henne och rollatorn så åkte vi till Smögen..

Och kan ni tänka er, efter snart 1 år så kunde mamma och jag återigen fika ute!!

Mamma var så glad! Tänk er att inte komma ut och fika eller bara detta att sitta och titta på folk som går förbi på bryggan. Mamma var så glad över detta. 

Sedan var vi så hon bl a fick handla och det är likadant där! Hon har inte varit i affären på snart 1 år!

Lilla mamma, tänk er att bara vara hemma eller komma ut på en liten promenad 1 gång i veckan. Jag kan inte föreställa mig det, att bara gå runt och vara inne..och nästa gång som jag åker dit blir det fika ute igen, den saken är klar!!!

Hon är fantastisk på alla sätt och vis och har alltid varit så kreativ! Eftersom jag inte träffar henne i morgon hade hon gjort ett collage…som bl a innehöll detta..

Så kul att ha!

Men nu mina vänner så önskar jag er alla en fortsatt fin dag!

Var rädda om er och varandra! Kram Annika



1 kommentar:

  1. Vilka fina och roliga dagar. Det är du så värd.
    Det är värdefullt att ha så många fina vänner och familj runtomkring sig.
    Du är omtyckt.
    Ålder är bara en siffra. Ju högre desto värdefullare :)
    Kram Katarina.

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika