tisdag 3 augusti 2021

Vilken underbar sommar….och Göteborg..!!!



 Hej på er!

Måste bara säga vilken sommar vi hittills haft! Jag har ju skrivit om detta tidigare och måste bara skriva det igen! Så underbart!

Jag är dålig på att uppdatera här, men det har varit lite annat, så då får bloggen tyvärr stå tillbaka.

Men nu skall jag berätta lite vad jag har gjort!

Jag har haft älskade Loke ❤️ flera dagar och det är en fantastisk förmån att få ha honom! Vi går promenader


och när vi sedan kommer tillbaka, så sitter vi ute och jag läser …


En fantastisk bok, som jag varmt kan rekommendera!

Sen har jag givetvis fikat..


Träffade L så vi fikade på Lejas. Var ett tag sedan vi sågs, så det är alltid mycket att prata om. Vi pratade bl a om när vi i vintras tog med oss fika och sågs i en av parkerna här i stan! Det var mörkt och kallt, men tänk så mysigt, och man ser det är sådant man kommer ihåg! Just det enkla!

Jag har även varit i Göteborg med bästa A! Vi åkte tåget ner lördagen för drygt två veckor sedan. 
Vi checkade in på…


Posthotellet…jag har bott där förut men..nej nästa gång blir det ett annat hotell..
Men mitt rum var iof sig fantastiskt! Jag hade t.o.m egen balkong…




När vi lämnat väskorna gick vi och satte oss i skuggan på Cappuccino …


Så gott!!
Vi strosade runt i stan, var bl a i Trädgårdsföreningen och självklart var vi ute och åt på kvällen!



Sent på kvällen satte vi oss på en bänk, njöt av vädret..så varmt..och bara tittade på folk..



Sov gott gjorde vi..och på morgonen hade vi bokat tid för frukost! Alltid gott med hotellfrukost, men fruktansvärt dåligt med det laktosfria!!

Efter frukosten gick vi en promenad till Haga! Vi hittade ett bord i skuggan och där satt vi i några timmar…






Mycket att välja på?? Ja massor! Men mest kända är de nog för sina enorma kanelbullar!

Innan vi sedan tog tåget hem igen, var vi ju tvugna att äta ngt lättare!


Var en fantastisk helg! Med bästa tänkbara sällskapet och ett underbart väder!!!

Är en sådan helg som jag plockar fram i höst och tänker på!
Men se, vi har bestämt att närmare jul gör vi om detta! Men då med annat hotell och Jul på Liseberg!!!

Sen har jag även haft förmånen att få passa mitt lilla barnbarn ett par förmiddagar! Denna underbara, fantastiska, bestämda och envisa lilla tös! Älskar henne av hela mitt ❤️
Lördagen som gick var jag hos lilla mamma och hjälpte henne lite! Hon är så tacksam när jag hjälper henne, även om hon är jätteduktig själv!

Men nu mina vänner, så önskar jag er en fortsatt fin kväll!
Var rädda om er och varandra! Kram Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika