onsdag 5 maj 2021

Covid-spruta och biverkning...Semester!!

 Hej på er i detta gråa och regniga väder! 

Hoppas att ni har det bra och har hållet er friska, en del av er kanske har fått först eller kanske rentav två sprutor mot covid!

Här är allt ungf som vanligt! Jag har fikat på Stallgården, både med A-L och A. Så mysigt vid båda tillfällena!

Sen har jag haft en välbehövlig semester! Varit några dagar i Alingsås och hälsat på släkt! Säger bara det, vilka ljuvliga dagar det varit! Bilturer, fika, otroligt god mat och dryck och sist men inte minst..så trevligt sällskap!






Sen tar ju vardagen vid när man kommer hem igen, och det gjorde den direkt!  Lilla faster är på sjukhuset igen! Har sedan igår och idag försökt få ordning på att ”någon” skall ta bort mammas trösklar. Men vem tror ni får ordna det?? Jo just det...jag som anhörig. Tror ni att jag blir trött på Sotenäs kommun??? Jaa det är bara förnamnet! Så just nu orkar jag inte ta i detta! Om mamma inte hade haft någon anhörig, ja se då hade denne ”någon” ordnat det!! Säger då det..! Gäller även att jag som anhörig orkar med allting som skall ordnas! Men nog om detta!

Förra fredagen fick jag min första covid-spruta!! Fick Pfizer och det var jag så glad för! Jag har ju funderat så mycket på detta med Astra och ville ju egentligen inte ha den. Sen klart hade det varit den så hade jag tagit den. Var inga problem kände ingenting mer än lite stelt ngn dag. Men i söndags alltså 9 dagar efter såg armen ut såhär

Ser nästan ut som om jag fått ett fästingbett! Men är alltså reaktion på sprutan! Ringde både 1177 och doktor.se
Det kan bli så här och inget farligt, är även lite svullet, men det går över, och vad är anledningen? Jo det kan bli en liten inflammation, så klart att jag skall hålla koll på armen, men nu har det blivit mycket bättre. Ja tänk som det kan bli, flera dagar efteråt!

Nu mina vänner, önskar jag er en fortsatt fin dag!
Var rädda om er och varandra! Kram Annika









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika