tisdag 3 november 2020

Allhelgonahelg...Kusten och Ny månad igen...!!

God förmiddag eller middag denna måndag 2:a november!

Ja tänk då är vi redan inne i november och nu går det ännu fortare mot 1:a advent, Lucia och Jul. Vad har då hänt sedan sist?? Jo jag har varit hos faster, A-L och sedan kusten. Därför har det varit tyst här några dagar!

Vädret har varit så där och igår hade vi Blåst och regn, har även vräkt ner idag, men just nu skiner solen!

Hur som helst en morgon när jag vaknade på kusten var himlen så vacker.. 

för att kort därefter bli mulen och grå!

Vad gör jag då när jag är på kusten? Jo handlar åt lilla mamma, byter ibland gardiner, rensar i rabatterna, dammsuger och sen klart att vi...
fikar.....

I fredags åkte vi och gjorde fint på graven, la dit granris, mamma hade gjort ett fint hjärta och jag köpte tre röda rosor från döttrarna och mig! Självklart tände vi också ett ljus!
Blev så fint!

Just den helgen tycker jag att man gör fint och hedrar de som inte längre finns kvar1 Jag gillar inte att vi firar Halloween, förstår liksom inte varför. Många klär ut sig och "pyntar" sitt hem med det som de tycker just hör till halloween.
Som sagt jag förstår det inte! Sen om man väljer att ställa eller lägga fina pumpor utanför, det tycker jag är en sak. En del skär ut de mest fantastiska motiv, men nog om detta!

På lördagen hade vi så besök av min yngsta, hennes man och Loke. De lämnade honom hos oss eftersom de skulle åka till Nordens Ark.

Har ni aldrig varit där, tycker jag absolut att ni skall göra ett besök. Är en fantastisk anläggning och med så många fina djur!

Älskade lilla gooose!

I går i det värsta regnväder åkte jag själv till Torp, fikade och njöt av att läsa en bok. Var väldigt lite folk och jag var där när dom öppnade. Tittade sedan snabbt runt där för nu har alla affärer öppnat. Kan ju undra hur detta kommer att gå med tanke på Corona.

Sen idag är det tisdag och då har jag Loke. Vi har gått en långpromenad och nu sover han och jag dricker en kopp kaffe.

Så mina vänner, nu önskar jag er alla en fortsatt ljuvlig dag!
Var rädda om er och varandra! Kram Annika

Ps...antar att en del av er följer president valet , och det skall bli spännande att hur det går. Men antar väl tyvärr att det inte blir någon förändring.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika