torsdag 18 juni 2020

Snart Midsommar...!!!

Dessa dagar, när jag vaknar tidigt på morgonen och ser solens strålar som letar sig in vid sidan av rullgardinen..då tänker jag, ännu en fantastisk dag!

Sen tycker jag iof sig att varje dag är fantastisk, men den blir ännu bättre när vädret är på topp!

Dagarna bara rusar fram och i morgon är det Midsommarafton!

Tänk vilka traditioner vi hade när tjejerna var små! De var för det mesta på kusten hos mamma och pappa, eftersom vi alltid jobbade om vi inte hade semester!
De var på Gammelgården och klädde midsommarstången och även dansade runt den, sedan var det även midsommarstång hemma hos mor och far.
Ja tänk...det var många år sedan och var har dessa år tagit vägen??

När vädret är så här så är jag mest ute och det gör att mitt hem får stå tillbaka men vad gör det!

Jag har självklart fikat..med L och igår var jag där igen för då fyllde hon år. men innan jag åkte dit så var K och jag och fikade på Stallgården.

Även min yngsta, Loke och jag har varit där....

 

Han älskar att vara med och ju fler människor det är runt honom desto mera trivs han!

Sen har jag passat honom ett par dagar igen...
 Är ljuvligt för då får jag långpromenaden tidigt på morgonen, och sedan går vi kortare eftersom det är så varmt!

I dag köpte jag frallor och så åkte jag till min yngsta så åt vi frukost tillsammans och efter det träffade jag A-L på...ja var tror ni?? Jo just det..Stallgården!

Läste faktiskt i Göteborgs-Posten att Stallgården var nr 1 bland läsarna, som en kaféfavorit. Är ju ett gårdskafé och även restaurang utanför stan.
Har ni vägarna häråt tycker jag absolut att ni skall besöka stället! Vägg i vägg har ni även en inredningsbutik som heter Två Fröknar också värd ett besök!

Men nu mina vänner, så önskar jag er alla en underbar Midsommarhelg!!

Var rädda om er och varandra!! Kram Annika

1 kommentar:

  1. Hej vännen :) Nu var det ett tag sedan som jag kikade in hos dig. Har jobbat en hel del och så har det varit en massa annat trevligt som hänt.
    Men jag ser ju att du har det bra :) Det går ingen nöd på dig ;) Trevliga och sköna dagar. Optimist ut i fingertopparna.
    Jag har jobbat midsommarhelgen. Varmt som tusan, men så härliga dagar. Nu har jag 7 arbetspass kvar till semester.
    LÄNGTAR!!
    Må så gott. Kram Katarina.

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika