måndag 20 april 2020

Underbara dagar...och Corona....!

Vilka dagar det är...strålande sol och varmt..vädret kan inte bli så mycket bättre!

Jag har sol på min balkong från morgonen till kvällen, så i morse åt jag frukost där! Sedan fikar jag och äter middag där. Jag älskar sol och värme så detta passar mig perfekt!

 Ananaspaj och grädde..så gott!

Jag träffar fortfarande goda vänner och fikar, både inne och ute.
Givetvis måste jag även handla och i morse var jag till affären när den öppnade. Faktiskt har människor blivit bättre på att hålla avstånd, men uteserveringarna där fungerar det inte...besökarna sitter nästan på varandra, så jag ställer mig frågan? Finns det ingen här i stan som kollar detta? Nej tydligen inte!

Sen står jag fortfarande fast vi detta...stanna hemma i sommar, och kom inte till kusten!

Läste att någon hade skrivit, att kustsamhällena inte skulle klara sig utan dom!
Nonsens!!
Så var det förr, men idag bor många kvar som 'är födda på kusten eller också flyttar de tillbaka!

Någon skrev också, men jag är frisk..då undrar jag om du blir sjuk när du är på kusten...hur gör du då? Åker du hem då?

Jag har en god vän, som det höll på att gå riktigt illa för...Coranan höll på att ta hens liv...men tack och lov gick allting bra!
Så våra sjukvårdsanställda gör enorma insatser..och ibland med risk för egen smitta!!

Nog om Coronan!

I dag har jag varit hos K och det är en "lisa" för själen! Vi satt vid havet och fikade..kan inte bli så mycket bättre!




Jag önskar er alla en fortsatt fin måndag...och jag hoppas att ni är rädda om er!


Kram Annika

1 kommentar:

  1. Vilken vacker blomma på bilden :) Är det någon lilja?
    Jag får nöja mig med tussilago än så länge. Men jag skulle tro att krokus och påsk/pingstliljor inte är så långt borta.
    Ananaspaj var det länge sedan som jag gjorde. Bra att bli påmind. Sköt om dig. Kram Katarina.

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika