måndag 14 oktober 2019

Så vackra färger....!!!

Finns det någonting som är så vackert som hösten?? Alla dessa fantastiska färger..är som en hel palett!
Tänk om jag hade varit duktig på natt måla, i så fall hade jag satt mig på min balkong och målat av alla de vackra träden som jag ser utanför!

Allt ifrån det ljusaste gult, till de mörkbruna tonerna..sedan dessa inslag av mörkrött är också fantastiskt!!


Denna dåliga bild, ger inte rättvisa åt originalbilden!! Men den är så vacker och är min yngsta dotter som tagit den!
Bilden publicerades i Bohusläningen ( vår lokaltidning)

Annars har helgen rusat fram, trots att den varit ganska lugn! Ja självklart har det ju blivit lite fika och så även i dag!

Jag har även passat på att bl a baka lite...

 Kolasnitt, sockerkaka, och mjuk pepparkaka...


Kokade även lite äppelmos. jag äter fiberhavregryns gröt på morgonen och då är det gott med lite mos på!

Kom precis att tänka på dofter...
När jag bakade och det luktade jul i hela lägenheten...och i går morse när jag var på väg till Liselotte så kände jag kaffedoft från ett ställe, och från ett annat stek..tänkte att det är nog någon som steker kött till söndagsmiddagen!

Just detta med dofter har alltid påverkat mig...ibland när någon går förbi och luktar så där lagom av herrparfym..eller just kaffedoft..eller doften från havet...eller doften av skog..ja det finns så många fantastiska dofter/lukter!

Men nu mina vänner skall jag fixa lite middag!

Så jag önskar er alla en fortsatt ljuvlig dag!

Var rädda om er och varandra! Kram Annika




1 kommentar:

  1. Ullared :D Lyckost som bor så nära. Jag har en vän i Frillesås som också åker dit några gånger per år.
    En annan har ju 100 mil dit enkel.
    Dofter :) Tänk om man inte kunde känns doften av nybakade bullar? Rena sängkläder? Nystädat?..... :D
    Tack för att du kikar in hos mig och lämnar en kommentar. Det uppskattar jag verkligen. Kram Katarina.

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika