onsdag 4 september 2019

Fikat med de bästa...och Välkommen September..!!

Nu har vädret verkligen gått över till höst!!

Det har regnat och öst ner, det har blåst och det har varit ett fruktansvärt åskoväder både här och ute vid kusten!!
Men det har varit ganska behaglig temperatur!

För en vecka sedan åkte jag tåget till Göteborg. Har förmånen att när det passar få låna A-C regionen runt kort!
När jag kom ner, mötte jag min äldsta och så gick vi och kikade lite. Tanken var att vi skulle fika på Mr Cake tillsammans med min yngsta. Men där var det fullt så det fick bli Condeco inne på NK.

 Så mysig fika tillsammans med dem jag Älskar mest!!

I torsdags packade jag så lilla bilen och åkte först och hälsade på min faster och efter det åkte jag till lilla mamma. Så där har jag varit tills i går.

Vi har som vanligt fikat på Hamnbageriet...

och jag har tagit mina löpturer....
 Enda som jag har hört är mina löpsteg och jag har känt kaffedoft från vissa hus...

 Att springa utmed Udden är så ljuvligt..höra vågornas kluckande...






Sedan har vi varit på Smögen...
Folktomt på bryggan..men efter en stund var det mycket folk....



Ätit god mat och fikat hos lilla mamma..
 Klart att man kan äta semla när som helst...

 Vaknade vid 04.00 natten mellan lörd-sönd av att det mullrade.
Sedan höll det på till 05.30 ungf. Det åskade och blixtrade i ett.
Bilden ovan visar hur det egentligen såg ut...


Så här ljust blev det när det blixtrade..helt otroligt!!

Sedan har vi varit i Grebbestad....

Ja och så i går åkte jag hem. Stannade hos A-L på hemvägen och det är alltid så mysigt. Nästa stopp blev sedan på Torp och EH där jag fikade med min yngsta!

Då välkomnar jag September som är min månad!!
Det var även min pappas månad så i måndags var vi och satte en så vacker bukett på graven!
Jag hoppas att var du än är, att du har det bra!

I går kväll undrade min yngsta om jag ville gå strandpromenaden med henne, och självklart ville jag det..







Vi har en fantastisk vacker strandpromenad!!

I morse var det dags för tvätt och löptur. Efter den var det frukost hos Liselotte.
När jag sedan kom hem bakade jag bröd, är så trött på det köpta så nu blev det filmjölkslimpor och just nu har jag satt in en tårtbotten.

Men nu skall jag fixa middag och sedan stryka och dammsuga. Så jag önskar er alla en fortsatt mysig dag!

Var rädda om er och varandra!! kram Annika



1 kommentar:

  1. Så fina foton :) Härliga dagar, men fika och goda vänner, döttrar och din mamma. Blir lite avundsjuk i bland, jag skulle också vilja ha närmre till att åka på dagsutflykter till de ställen du besöker. Det är verkligen fint. Förstår att du gillar det. Må så gott. Kram Katarina :)

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika