måndag 8 juli 2019

När sjukvården fungerar...och massor av "gofikor"...!!!

Go kväll!

I dag har det varit ett underbart väder!! Strålande sol och varmt!

I morse när jag sprang var det vindstilla och så ljuvlig luft! Efter frukosten och lite fix gick mor och jag ner på stan..vi fikade på Lejas och kunde sitta ute och njuta...


 Så mycket laktosfritt de hade och bl. a denna ljuvliga kaka. Sen hade de bytt tillbaka till Löfbergs kaffe, vilket också är ett stort plus! Var alltså en riktigt riktigt go fika!!

Efter det har lilla mamma fått gjort lite ärenden och hon har också hunnit med att klippa sig!

I går var också en ganska fin dag! Så vi tog lilla bilen och åkte till Sundsby Gårdscafé.



 Började med att sitta inne, men påtåren tog vi utomhus!!
Underbar hallonpaj, men inte laktosfri så då fick det bli en tablett!

Ja som ni ser så fikar vi mycket, men givetvis inte bara det utan vi har även ätit gott och druckit ett glas rött till maten!

Då var det, det andra ämnet..att sjukvården fungerar när den skall!!

För två veckor sedan trodde både jag och läkaren att jag hade fått eller höll på att få en hjärtinfarkt! Kändes som att någon satt på mig en livrem runt bröstkorgen och drog åt....

Var då hos mor så jag åkte till vårdcent eftersom de har dropp in!
Japp...där blev det snabbt in på ett rum..blodtryck..EKG.. vilket som vanligt såg konstigt ut tyckte de!
Trycket släppte så småningom men jag fick ändå en "spraydos" under tungan! Snacka om att bli helt slapp efter den..ha ha...
Sedan togs ett blodprov...vilket skickades och när svaret kom var det inte en infarkt och EKG:t var också bra!

Har efter detta varit hos "min" läkare för uppföljning..med blodtryck och EKG. Samt lite blodprover.
Trycket var så lågt och proverna var bra! Så skönt!!

Fick också reda på varför alla reagerar på mitt EKG! Jag har ju dubbelslag och har alltid haft..men nu har äntligen någon förklarat hur mitt EKG ser ut!
Tänk för första gången på alla år!!

Även detta att jag upplever som att hjärtat gör ett uppehåll och sedan sparkar igång..och tänk det är så!!
EKG:t hos en person utan dubbelslag har raka staplar upp och ner, det har inte jag! Utan på vissa staplar har jag ett "litet m" och då tar mitt lilla blod en genväg ist för att gå rakt upp eller ner!

Tänk att jag skall bli så gammal..ha ha innan någon har förklarat detta för mig!

Ja så sjukvården fungerar verkligen när den skall!!

Önskar er en fortsatt fin kväll och här är det tv..för Damlandslaget kommer till Götaplatsen i Gbg.

Var rädda om er och varandra!! Kram Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika