onsdag 26 juni 2019

Kusten...och Midsommarhelg...!!

Hej på er!

Trevligt att ni väntat på mig..ha ha Hur som helst å har jag nu kommit hem, efter nästan en vecka på kusten!

Kan börja med i torsdags, då lunchade jag med Lisbeth på Lejas...


Blev bjuden på fika, och Tackar igen. Alltid så trevligt att ses!! Ännu en gång, så glad över mina vänner!

Efter det åkte jag till City Gross där jag under några timmar, delade ut gratisprover på hund och kattmat.

När jag var klar där åkte jag hem till lilla mamma. Ingen direkt trafik, vilket det alltid är utåt kusten dagen innan midsommar.

Ja då var det Midsommarafton 2019....

 Det var en lugn dag..så ljuvligt!

Midsommardagen var vi som alltid på....
 Gick bara dit och vände....

 Så fruktansvärt sorgligt..Detta firande som funnits i alla år...
 Varför sorgligt kanske ni undrar?? Ja det har alltid varit massor av människor..lotterier, fika med hembakt och även våfflor...samt glass. Mina döttrar hjälpte till under några år, i kiosken ovan...

Där var det stängt, fanns lite kaffe och små dammsugare och chokladbollar man kunde köpa. Ingen glass..men det värsta av allt!
Vid sidan av blivande midsommarstång, fanns det som förra året två hoppborgar samt att man kunde köpa popcorn..och det kostade inträde för att få hoppa...

Tänker att hade pappa levt så hade det sett ut som förr...eftersom han var ansvarig under många år..och tänk...för många många år sedan..så var det min farfar som var ansvarig. Så cirkeln slöts, om än många många år senare!!

Sen har vi ätit..lilla mamma är fantastisk på allt..mat, fika..ja allting!!


Sedan har vi givetvis fikat....
 Hamnbageriet...



Vi har även varit på Smögen...så skönt..var väldigt lite folk..men blev mera efter ett tag..och alla bodar var öppna...




Vädret har varit växlande! Med regn, blåst och sol..men varmt alla dagar.

Självklart har jag även sprungit..
Men nu mina vänner skall jag gå ner i tvättstugan..så jag önskar er alla, en fortsatt ljuvlig kväll!!

Var rädda om er och varandra!! Kram Annika



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika