måndag 25 februari 2019

Blodgivare...och Göteborg...samt Fika förstås...!!!!

Åh så underbart att solen har visat sig i dag!! Iaf en stund! Allting blir så mycket lättare och vi behöver ju solljuset!!

Sedan sist har det varit långfika på E H på Torp. Ena dagen var det med Agneta och andra dagen med A-L.
Som jag skrivit tidigare är detta två mycket goda vänner som jag ändå inte känt i så många år, och ändå har vi alltid så mycket att prata om!!
Just att sitta i lugn och ro är ljuvligt och dessa två är guld värda!

Jag har även detmat en ny produkt som heter Blossa Värma. Är en dryck som du tex kan ta med ut i skidbacken. Den skall alltså serveras varm/ljummen!

Av de som smakade hur många tror du sa..." Står du här och demar Blossa Glögg "!!! Det sa ALLA, så på slutet av dagen var jag så trött på denna kommentar!!

I går var min yngsta och jag på Torp, vi satt och fikade i ett par timmar, så mysigt.
Alltså när jag träffar mina döttrar så kan jag säga att jag är en så stolt mamma över dessa två!
De har vuxit upp till två fantastiska personer och jag Älskar dem av hela mitt mammahjärta!!

I torsdags åkte jag...

tåget till Göteborg. Mötte där upp min äldsta så vi gick till NK för att luncha. Som jag skrev tidigare är det ju så mysigt att ses.
Blir inte att jag träffar henne lika ofta eftersom hon inte bor här i stan. Men jag är så glad ändå, för det är ju inte så många mil emellan oss!

Jag tackar och niger igen Anki, för att du lånade mig biljetten!! Du är precis som några andra, guld värd!!!

I dag har det varit tvätt och sedan har jag haft Jane och Liselotte här. Jag har även träffat Lisa i veckan och fikat med henne.

Veckan som gick var verkligen fulltecknad och likadant är det denna veckan! Jag har ett par demo och sedan skall jag ju som vanligt träffa fler goda vänner!!

I onsdags var jag och lämnade blod.
Mitt blodvärde har ju varit lite på gränsen tidigare för att få lämna, men nu har jag ätit massor av baby spenat..så nu hade jag så högt blodvärde! Hurra!! Blodtrycket var lågt och det är jag också så tacksam för!

Sedan var jag med om något ovanligt!! De ville att jag skulle väga mig...ja ja säger då det!! Nog för att jag är smal, men jag väger inte 50 kg eller därunder!! Det är nämligen gränsen för att få lämna!

Jag är så glad att jag började lämna blod och jag lärde mig massor om vad de gör av mitt blod och att jag tillsammans med andra, kan rädda livet på 3 pers!!
Nu var det 24:e gången jag lämnade, och är man frisk får man lämna tills man är 75 år.

Efter lämningen sitter det bra med en fika och som ni redan vet..går min ersättning till Barncancerfonden!!

Så om ni kan och vill!! Snälla börja lämna blod!!

Önskar er alla en fortsatt bra dag och en underbar vecka!!

Var rädda om er och varandra!! kram Annika


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika