onsdag 27 juni 2018

Midsommar 2018..och Mycket annat...!!!

Go kväll!

Har precis sett Sverige vinna sin tredje match i VM.
Va..jag?? Som tidigare bara sett två matcher i verkligheten i hela mitt liv!
Aldrig sett en match på tv..men kan ni tänka er..nu har jag sett Sveriges tredje match..ha ha...

Märks att det är sommar och att bloggandet ligger lite på is..men nu så skall jag skriva ikapp lite.

Förra tisdagen  åkte jag hem till Ann-Louise och sedan for vi vidare till Stenungsöns café.
Vädret var inte med oss, för det blåste så vi fick sitta inne.
Nja.. fina omgivningar men inget café som jag kommer att återvända till.

För en vecka sedan var jag hos frissan..klippte mig inte så mycket utan behöll faktiskt längden jag har.
Efter det åkte jag hem till mor..och på torsdagen demade jag på Ica Skeppet i Kungshamn. Jag stod ute..och det var så trevligt!

I år är det nya konstverk i Kungshamn..och de var just där jag demade....



Jag har sedan varit kvar hos mor..och vi har fikat både på Hamnbageriet och Skäret..och vi har bara haft det bra!
Ätit och druckit gott..och jag har rensat ogräs och hjälpt henne med det som hon behövde ha hjälp med.

Midsommardagen var vi på Gammelgården....




Vi var bara där ngn timma för i år var det hoppborgar och studsmattor, och vi tyckte väl inte riktigt att det passade. Förresten inte bara vi som tyckte det...

Annars har jag sprungit på mornarna..underbart väder och lugnt och skönt!

En av dagarna tog vi en promenad till Udden. Mamma ville så gärna se årets utställning..måste säga att jag är så imponerad av henne!! Att hon orkade gå i värmen..och trots att ryggen värker så är hon så envis! Som jag tidigare skrivit om..så har hon ju skolios, så ryggraden är som ett s.

 Denna är inte ny...

 Men detta är nytt...


Ja och vädret måste jag ju nämna!!! Sol och Varmt varje dag!!!
Underbara dagar!!!

I går åkte jag då hem..och när jag kom in så var allting fixat!! För jag hade fått nytt kyl/frys samt överskåp.
Eftersom det jag haft har ju krånglat..så jag tror att det är det fjärde sedan stamrenoveringen för snart tre år sedan!

När jag plockat upp allting så åkte jag till Josefine, och därifrån åkte vi vidare till....
Tack älskade Josefine för en så mysig eftermiddag/kväll!

I dag har jag tvättat och sedan var Liselotte här..och för övrigt har jag grejat lite här hemma.

Men nu skall jag sluta..så jag önskar er alla, en fortsatt ljuvlig kväll!

Var rädda om er och varandra!! Kram Annika

1 kommentar:

  1. Jösses!! Vad tar dagarna vägen? Tyckte inte att det var så länge sedan som jag var in och läste din blogg, och kommenterade.
    Ser att du har det bra :) Det glädjer mig, förutom ambulansfärden och att du hade ont förstås.
    Önskar dig en fortsatt fin sommar och trevlig helg. Kram Katarina :)

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika