tisdag 3 april 2018

Påsk..och Röntgenremiss....!!!

Alltså vilket väder det varit hela påskhelgen!
Strålande sol, och även om vinden varit kall, så har det inte gjort någonting!

Då har påsken 2018 passerat, och vi är redan inne i april!

Så vad har jag då gjort denna påsken?

Skärtorsdagen var Liselotte här och sedan var Josefine och jag på Torp. Var tvungen att köpa en ny vattenkokare, för när jag använde den andra gick proppen..och det såg även ut som rostflagor i botten på kokaren!

På kvällen var Lisa här och då hade jag gjort en köttfärspaj..mums så gott!

Förmiddagen på långfredagen hämtade jag lilla mamma på Torp, hon kom dit med bussen. Vi handlade lite och självklart fikade vi!!

Påskaftonen var Lisa här på frukost och efter den åkte vi till Sundsby herrgård. Där är så mysigt...

 Omgivningarna, herrgården och godsakerna till kaffet är så både fina och goda!
Brukar äta deras hallonpaj..och den var som vanligt så god!

På hemvägen stannade vi på 2 Fröknar, och Torp.

Påskdagen var vi på Snäckan och IKEA. köpte rullgardin där, men det var för lång, så skall lämna tillbaka den i morgon!
Eftermiddagen var Liselott här på kaffe.

I går kom Yohanna, Josefine och Amanda hit på påskbuffé. Självklart skulle även Niklas varit med, men han var tyvärr sjuk!
 Skulle egentligen varit ett ägg i mitten..kunde ju målat det lite..men struntade i det!

 Dukade  med lite godis...

Jag fick trisslotter, choklad och godis i ett påskägg. Jag niger och Tackar igen!!
Josefine hade gjort....
Den var magisk!! Såå god..och skall om en stund fixa lite kaffe och äta den biten som jag sparade, från i går!

Var en så trevlig middag..med nästan alla de bästa!! ( som sagt Niklas saknades ju..annars hade det varit alla de bästa)!

I morse tvättade jag och sedan lämnade jag av lilla mamma på bussen. Efter det var jag hos Liselotte på kaffe!

Det är 14 dagar i dag, sedan jag åkte med ambulans till NÄL.
Jag har väntat varje dag på tid till röntgen av mina njurar, men inte fått någon.

Så i dag ringde jag röntgen..hade de fått någon remiss?? NEJ självklart inte!

Då blev jag förb...och det blev ett jagande..ringde till växeln, kirurgen, växeln igen..och där var det en fantastisk kvinna, som gav mig tfn nr till en av sekreterarna!!

Fick då tag på ännu en fantastisk kvinna..som gick in och tittade i mina papper..och hon säger...
" Vilken tur att du ringde"!!!
För han hade skrivit prio 0 på min remiss..med påföljd att den kunde legat där i flera!!! veckor!!!
Nu uppgraderade hon den till akut!! Så remissen till röntgen skrivs redan i dag!

I bland har man tur att träffa på rätt person på rätt plats!!

Tänk om jag inte hade ringt..utan bara väntat!!
Hur många går inte och väntar och väntar tänker jag då..och de varken kan eller vet hur man gör för att höra av sig!

Sjukvården i dag..vet inte vad jag skall säga.....

Var rädda om er och varandra!! Kram Annika


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika