onsdag 28 mars 2018

" Påskharar"....!!

Solen strålar även i dag från en molnfri himmel..dock var det nästan -7c i morse när jag gick upp!
Men vad gör det..våren är nog på väg...!!

Vad har jag då hittat på sedan sist?

I fredags demade jag på Ica Jätten. Det var helt hysteriskt! Jag han inte plocka fram innan det var slut! Demade olika Zeta produkter..bl a tapasrullar..
Men så kul..tiden gick så fort!!

Sedan har Liselotte och jag fikat, jag har även träffat Jane och Ann-Louise.

Vi har ju även gått över till sommartid..och jag tycker som många andra! Att vi skall ha samma tid året om!

Jag har även hunnit med att sitta i solen på balkongen..vilket är så ljuvligt..jag älskar verkligen sol och värme!

I lördags fick jag så ett ryck....och bakade påskharar..har gjort det även tidigare år, och jag tycker ju om detta med att baka och pyssla till det...


 Är så svårt att med vallmofrö få till ögon osv..måste komma på ett smart sätt..


 Passade även på att göra en sockerkaka. Är nog bland det godaste fikabrödet jag vet!

Söndagskvällen tillbringade Josefine och jag på bion. Blev bjuden så jag tackar igen för det!!
Jag har läst böckerna för flera år sedan och nu har jag även sett alla tre filmerna!

(bilden lånad från nätet)

Måste säga att jag verkligen gillar dessa filmer!! El kanske rent av att jag älskar dom..

I går hade jag så en heldag på Torp. Gick i lugn och ro och handlade sedan det sista inför påsken, och äntligen efter mycket funderande så köpte jag mig en Moccamaster!! Varför jag väntat så länge är för att jag egentligen tycker att de är för dyra!! men nu så..pryder den sin plats i köket!

Ja var tar tiden vägen?? Snart påsk och 1:a april...säger då det!

I dag blir det Gbg, skall följa med Josefine ner..hon skall på IPL behandling. Sedan blir det en fika efter det!!

Nu skall jag fortsätta städa, ochäven ta en kopp kaffe!

Var rädd om dig och varandra!! Kram Annika


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika