torsdag 19 april 2018

Att njuta av dagarna...!!

Måste börja med att skriva..Yohannas operation gick bra! Så skönt, och nu är det bara tid för läkning och återhämtning!!

Jag försöker att göra varje dag till den bästa! Oavsett vad det gäller..om det så "bara" är att jag skall gå själv till Yerba eller om jag skall träffas någon!

Eftersom jag varit hemma i så många år, så har det gällt att göra det bästa av varje dag!!
Vilket jag verkligen tycker att jag lyckats med!

Torsdag och fredag förra veckan demade jag Breoliv. Kan säga att de flesta tyckte likadant.

När jag så var klar på fredagen hade jag redan packat bilen och så åkte jag till kusten.
Jag var kvar där tills i går..och utav alla dessa dagar..var det bara söndagen som var fin. Annars har det varit dimma varje dag!! Sååå trist.

När jag då vaknade i morse..var det dimma även här...men nu när det är kväll skiner solen från en klarblå himmel!!

Jag har hjälpt mamma med lite saker och jag har sprungit. Är en lisa för själen att springa i ett tyst samhälle..och titta ut över havet!

Sen har vi varit på Hamnbageriet...

 De vet precis vad jag vill ha..laktosfri Budapest...

 Sen har jag köpt årets Majblomma....

 Vi har ätit gott bl a räkor...

I söndags skulle vi ut och fika..började med Nordens Ark..där fanns ingenting vi ville ha...

Vidare till Smögen..en ganska folktom brygga..men tänk om två månader...

 Vi visste att inget fika var öppet..men vi hade tänkt oss en glass..men icke...

 På hemvägen åkte vi till Ramsvik..och här badade jag som liten liten tös...

 Mor Lenas stuga i Sotenkanalen

 Blev fika på mors altan ist..vilket var mycket godare och bättre!!

 Måndagen åkte vi till Grebbestad och "Sjögrens i Backen"..jag åt gofrukost där...

Sen har vi varit på Solliden och mor köpte lite plantor..och jag blommor som vi satte på graven.




Det är lite tråkigt att mor haft besök av rådjur..så de har ätit upp alla tulpaner, även slitit upp alla lökar..så trist!!

I dag har jag tvättat, fikat hos Jane och sedan har Ann-Louise och jag varit på roadtripp...
Vi fikade på Kärrstegen...

Åt lunch på Snäckan....

Gått promenad på Gustafsberg...där vi passade på att plocka oss varsin bukett....
Ljuvligt..nu är det vår..såg även sädesärlan.

Avslutar med en bild på så vackra ljusstakar!! Har varit min mormors..och de har stått hemma hos mamma..i går fick de följa med mig hem!!
Så glad och tacksam över det!

Då var det snart helg igen..tiden rusar verkligen fram!

Var rädda om er och varandra!! Kram Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika