onsdag 28 februari 2018

Vinterväder...!!!

Vilket vinterväder vi har fått!

Snö, snörök, kallt, blåst och sol.

I går morse när jag gick upp var det - 13,9 C och blåst på det! Brrr....

När jag tittade ut genom vardagsrumsfönstret, eller rättare sagt kunde inte titta ut, för det såg ut så här..


Blåste och var snörök mest hela dagen. Jag har varit på väg i två dagar till A-L, och i går började jag köra, men insåg efter en liten bit..att det var bäst att vända!
Så jag parkerade bilen och gick till Yerba ist!

Var meningen att jag då skulle åkt dit i dag..men där snöade det och var flera trafikolyckor! Så nej..blev ingenting av med det!

I morse var jag och klippte mig, och när hon tittade närmare på mina slingor, så tyckte hon att jag skulle komma tillbaka så gör hon om det! Eller rättare sagt gör flera!

Efter klippningen var det kaffe hos Liselotte.  Jag har ju turen att ha många underbara vänner runt mig!
Att umgås under lätta och enkla förhållanden det är viktigt för mig!
Man skall aldrig känna att det blir ett tvång att umgås..eller vad skall jag bjuda på! Man "Tager det man haver"..som Kajsa Varg sade!

Tänk nu är det 1:a mars i morgon...vintern kom lite sent tycker jag! Har lite jobb framöver, och det är med lätta saker så det skall bli jättekul!

Nej om jag skulle ta och börja påskpynta lite..jag som egentligen inte gillar påsken..men man kan ju ändra sig.

Josefine har alltid tyckt om påsken, så när döttrarna var mindre så pyntade jag alltid massor.
Men numera är det kanske "bara" några kaniner. inget ris med massor av pynt i..eller några andra saker..men som sagt..jag kan ju ändra mig.

Nu skall jag sluta för i dag..med några tänkvärda ord!

" Livet är inte de dagar som passerat, utan de dagar som du minns"!!!

Var rädda om er och varandra!! Kram Annika

1 kommentar:

  1. Jag har tänkt i bland: Tänk om jag bara bodde lite närmre Annika så skulle jag vilja lära känna dig, och vi skulle kunna ta en fika någon gång :) Det skiljer närmare 90 mil mellan oss. Önskar dig en riktigt trevlig helg. Kram Katarina :)

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika