söndag 1 oktober 2017

Var tog September vägen??...Ny månad igen..!!

Hej på er!

I dag är det verkligen höst!
Mulet, grått och regnar..ja ja det är väl ingenting annat att vänta! Men hittills har ju hösten varit fantastisk!!

I morse var det frukost hos Lisa och efter det var vi på Torp en sväng.
Tittat på lite kläder och kängor, men vet inte riktigt vad jag vill ha. Så det blir till att fortsätta titta....

I fredags träffades Ann-Louise och jag på stan..vi gick till Yerba och fikade...

Åt en ljuvlig äppelpaj!
Tiden rusade som vanligt iväg..och att få den att gå, har vi inga problem med!!

Kvällen var Lisa här på lite mat.

I går förmiddag var Liselotte här..på eftermiddagen bjöd Lisa på fika och efter det tog vi en promenad här i stan.
Visst är det märkligt...jag har bott här i många år..gått på olika gator..kört bil på olika gator..men i går gick vi på ett ställe där jag aldrig gått tidigare!

Jag visst ju var vi skulle hamna..och när vi ändå var där passade vi på att besöka den gamla borgen.
Eller rättare sagt ruinerna av den gamla borgen. Det är så synd..att den brann ner...26 november 1950. Annars hade vi verkligen haft en sevärdhet här i staden!

Det som finns kvar är tyvärr förstört av klotter....




Ja mina vänner då var det ny månad igen..och vi välkomnar Oktober!

Önskar er alla en fortsatt mysig kväll!!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika






2 kommentarer:

  1. Det är alltid kul att upptäcka nya ställen i sin omgivning. Synd att det har förstörts med klotter. Ingenting får vara. Önskar dig en fin vecka. Kram Katarina :)

    SvaraRadera
  2. Idag har jag suttit några timmar vid datorn. De senaste månaderna har det blivit lite "reportage" vad jag gjort.
    Nu satt jag och tittade på mina följare. Många hade slutat att blogga. Jag har nog varit inne hos dej, dock måste det varit längesedan.
    Jag gillar din slogan "se möjligheterna istället för hindren" vilket kan passa in på mig också.
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika