torsdag 19 januari 2017

Allt väder som finns..nästan!..och Massor av annat..!!

God eftermiddag på er!!

Alltså, måste börja med vädret!!

Tror att vi dessa dagar har haft det mesta som finns i "väderväg"!
Snö, regn, blåst, sol, gråt, mulet ocht dimma! Plusgrader och minusgrader..och halt så klart!!
Ja det var väderprognosen för de senaste dagarna!

I tisdags tog jag det bara lugnt på fm, sedan var det fika med Marianne, och efter det gick jag en sväng på stan. Är ju inte så mycket att titta på..eftersom det på gågatan är många tomma lokaler!!

Vad har vi då i centrum? Jo..frisörer, optiker och matställen..för övrigt nästan ingenting!!
Vid torget mitt i stan, har vi ett gymnasium och Svensk fastighets förmedling. Hur tänkte man då?? Ha detta mitt i centrum!!

Som sagt butiker med bl a kläder..fungerar inte..och nu har även ett café/matställe gått i konkurs..närmare bestämt Blomsterkroken!

När jag sedan kom hem från stan, fixade jag lite i köket...bytte gardiner bl a. På kvällen var  Lisa här på kaffe.

I går åkte jag tidigt och handlade. Sedan köpte jag två semlor, en vanlig och en laktosfri på Einars...så åkte jag hem till lilla faster.

Hon har mått så där, men var bättre nu. Hon har ju sådana problem med hjärtat! Bl a hjärtflimmer. När jag frågade hur många mediciner hon äter...fick jag nästan en chock!!
11 på morgonen, en mitt på dagen och 5 på kvällen!!!
Varför??
Jo för annars fungerar varken hon el hjärtat!!

Därifrån åkte jag till Ann-Louise..och blev som vanligt en heldag!
I går kväll var jag hos Lisa.

I morse var jag så och klippte mig..köpte sedan frallor..och gick hem till Liselott.

Nu har jag precis ätit middag och skall se på skidskytte..så jag önskar er alla...en fortsatt fin dag!!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika