tisdag 8 mars 2016

Snö...!!

Hej på er!!

I dag är det så äntligen uppehåll, fast det är grått!! Annars har det snöat oavbrutet i två dagar! Fast..det kom lite regn i går kväll..om sanningen skall fram!

Känns som om det var helt onödigt med denna snö, men så klart vi är ju bara i början på mars ännu!

I söndags var en riktigt slappardag!
Jag tittade givetvis på Vasaloppet och sedan på skidskytte! Just skidsport gillar jag, alltså på längden och skyttet!

På eftermiddagen i värsta oväder, tog jag en promenad hem till Liselott. Vad gör man inte för en mysfika!! Fniss...

I går morse var det så åter dags för tvätt. Tänk, jag var klar med allting när klockan var 08.00. Är så skönt, även om jag ibland undrar varför jag tvättar 06.00. Men fördelen är, att då har jag sedan hela dagen, att disponera som jag vill!

När jag strukit och plockat in det jag tvättat, gick jag till Lejas, dit även Jane kom.
Efter middagen hämtade jag Josefine så var vi en sväng på Torp..blev bjuden på kaffe..Tackar för det igen! Sedan åkte vi till BlomsterLandet.

Köpte lite tulpaner och en gul..(inte likt mig)! kalanchoe. Eller våreld som vi kanske säger. Fast den har ju många namn..våreld..höstglöd...osv.

I går kväll passade jag sedan på att plocka bort lite saker, och tänk när jag hade gjort det, tänkte jag (vilket jag ofta gör) varför har jag inte gjort detta tidigare!?

Från att en gång i tiden ha haft massor av prylar och prydnadssaker i mitt hem, så blir jag mer och mer minimalistisk, och det är verkligen någonting som jag gillar!

Dels är jag inte förtjust i att damma och sedan tycker jag att det är finare utan massor av saker.
Men vet ni vad?? Jo, vilken tur att vi alla är olika!!

Sedan kan jag tycka när jag är hemma hos vänner, som har en del saker, att det är jättemysigt och ombonat! Men som sagt, jag föredrar lite saker!!

I dag har jag fikat med Marie-Lovise, och när jag sedan kom hem så bakade jag en rulltårta och en Silviakaka. Vilken jag strax skall gå och garnera!

Så mina vänner, nu önskar jag er alla, en fortsatt mysig dag!!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika