lördag 21 november 2015

Huvudvärk...och... "en sväng till med kyl/frys"....!!

God eftermiddag denna kalla och frostiga dag...!!

Tänkte när jag vaknade i morse..har det snöat? Men det var frost. Sen har det varit runt -5c så det vita är kvar!

I går var det ett strålande väder, men då var jag på Coop forum hela dagen och demade Brämhults apelsinjuice. Precis som dagen innan.
I går var det mycket mera människor och tanken slog mig..." Oj, vad människor dricker juice "! Kanske att jag noterar det mer, eftersom jag själv aldrig gör det.

När jag var klar, hämtade jag Josefine och körde henne till bilverkstaden, och sedan hem.

Bytte bara om så gick jag hem till T. Han hade gjort tacos...och det är så ljuvligt att sätta sig till dukat bord.
Hade sedan kört operation övertalning lääänge, så till slut gav han med sig...så vi såg " Fifty Shades of Grey "

Sen var meningen att vi skulle börja se på en serie..men ännu en gång..började migränen göra sig påmind, så jag gick hem.

Även i dag har jag huvudvärk...jag som aldrig brukar ha det annars...

I dag har jag satt upp ljusslingan på balkongen...och sedan har Susanne varit här på fika.
Behöver jag nämna att vi skrattade?? Precis som vanligt..tårarna rinner och det är så underbart, att få skratta, ni vet så där hjärtligt!

När hon åkte hem, gick jag till tvättstugan...och där torkar min tvätt just nu.

Vet inte om jag skall gå hem till T senare..men känner att jag kanske behöver lite luft.

Så har jag då återigen bestämt mig för att " ta en vända till med kyl/frysen ".
Googlade på beteckningen...och kan ni tänka er...den har utgått!! Förvånad?? Nej inte alls..är väl ett billigt lager som dom köpt upp någonstans!!!

Jag pratade med en granne i tvättstugan, dom  har grönskaer längst ner...och märker ingen skillnad på temp i kylen. När jag sa att jag har en skillnad på +10c tittade hon bara på mig, och trodde inte det var sant!!

Så nu har jag bestämt mig....!! Blir ett mail till vd för Uddevallahem. Där jag kommer att kräva att någonting görs!! Så om jag skall byta kyl/frys...Ja då får dom göra det!!
Jag måste ju kunna använda mer än två hyllor i kylen...eller??

Nu mina vänner önskar jag er alla en fortsatt mysig lördag...och jag skall fixa en kopp kaffe!!

Var rädda om er och varandra! Kram/Annika



3 kommentarer:

  1. Kikar in och önskar dig en trevlig söndag :) Här i Strömsund är det -12 grader och full vinter. Den här helgen är det innebandy för hela slanten. I går Petter och i dag Moa och Elias. Tvättar lite jag med.
    Vilket trevligt "jobb" att bjuda på juice. Du träffar säkert många trevliga människor som gärna stannar och pratar en stund. Kram Katarina :)

    SvaraRadera
  2. Här blev det också tacos i fredags...ikväll blir det räksoppa med citrongräs, kokosmjölk och chili och broccoli ;)...och ett gott bröd till...hoppas det skall smaka.
    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Läst ikapp mig, och jösses vad det händer saker runt dig och med dig! Så mycket att ta in. Det är då inte några lugna stunder hos dig, det är trevligt, men det är fullt upp med annat......Kul med demonstrationen! Och att det kom folk till slut.
    Ja, vilken värld vi lever i, det är fasansfullt.
    Vi hörs, jag är hemma nu, kramar!

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika