onsdag 24 juni 2015

Det där med dofter....!!!!

Tänker er, att när ni dragit på er löparkläderna och ger er ut strax efter 06.00.
Det är mulet men ändå ganska skönt...du går där i din "egen" värld och tittar på det som finns runt omkring dig.
Fina hus, trädgårdar som spirar med vackra blommor, du hör fåglarna kvittra , och så plötsligt känner du den där kaffedoften...som bara luktar så gott!

Du börjar springa lite, och där möter du en man, som när han passerat dej, så känner du doften av en god after shave, sen närmar du dej centrum, passerar ett av stadens bageri/konditori..och då luktar det ljuvligt av nybakade kanelbullar!!!

Precis så här, var det i morse när jag var ute på promenaden/löparrundan !

Vad gjorde jag då uppe så tidigt?? Ja ni som följer mej här, vet ju att jag är uppe tidigt. Sen i morse var det tvättdag!

När jag ätit frukost, duschat och hämtat tvätten, så gick jag till Yerba. Var där när dom öppnade klockan 10.00.

I dag blev det äppelkaka på digestivebotten...


 Är nästan som att sitta i någons vardagsrum....
 Jag hade med mej denna bok, och jag kan säga att vips så hade jag läst 6 kapitel...

När jag sedan var på hemväg, gick jag förbi "Blomster Ateljén". Är en vän till mej som har den. Vi umgicks mycket förr, men sedan kommer saker och ting emellan, så vi har inte träffats så mycket dom senaste åren.

Hur som helst, så gick jag in i hennes butik i dag. Så mysig butik, och när jag kom hade hon ätit lunch, så vi tog en kopp kaffe på bakgården!
Säger bara det...vilken bakgård!! Inte så stor, men alla dessa växter!! Träd, kryddor, växter i stora krukor, smultron, jordgubbar, sen hade hon satt luktärtor och krasse..tror aldrig att jag tidigare, sett så stora blad som på krasse! Hon har även tre små lägenheter/rum för uthyrning vilka hon visade...jättefint!!

Var så kul, att sitta där och prata om allt möjligt, och det största av allt som hon gjort, är att hon hittills gått ner 50 kg!! Hon skall ner ännu mer...kan bara säga..Grattis!!
Detta året som hon sa...är hennes, och det förstår jag verkligen!!

Nu mina vänner, skall jag se om en del av tvätten torkat, för vi har fortf ingen värme i torkrummen...så därför har jag  tvätt här i vardagsrummet.

Jag önskar er alla, en fortsatt ljuvlig dag!!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

3 kommentarer:

  1. Det ser så mysigt ut på Yerbas,som du skriver som ett vardagsrum <3 det lät mysigt på blomster innergården med..och tänk -50 kg wow..hoppas på lite värme nu,så man kan sitta ute o njuta< kram kram Jessica

    SvaraRadera
  2. Så mysigt café :) och vad roligt att du kom på att du skulle hälsa på din gamla vän. Det uppskattade säkert hon också lika mycket som du. Kul reflektion på lukterna :) det stämmer ju faktiskt. Ha en finfin dag. Här regnar det i dag. 2 dagar kvar innan semester. Kram Katarina :)

    SvaraRadera
  3. Kvalite kallas det du beskriver! Vad kul att du hälsade på väninnan! Ojj,50 kg!!? Det var inte dåligt det! Kram o trevlig helg på dig Annika / Gunilla ♥

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika