måndag 13 april 2015

Det där med Tro....!!

God eftermiddag på er!!

I dag har varit en Sol..men kall vind...kan bara säga, att där det varit lä...har det varit så skönt!

Tänk att det alltid finns saker man retar sig på. jag gör det...vad det gäller mitt bostadsbolag, och inte bara jag som gör det!!
För det första finns det ingen framförhållning, eller besked om vad som händer! Denna veckan skulle all el bytas i lägenheten...skulle få info om vilken dag!
Har inte hört någonting..fick tag på en arbetsledare som sa att det skulle sitta en lapp på min dörr...fanns det ngn lapp? Nej!
Hörde då av andra grannar, att det blivit försenat...skall bytas nästa vecka!! Tack för infon!

Sen får jag grannens post...vi har samma efternamn och eftersom hennes namn inte står på postboxen  får jag den!
Skrev då en lapp till brevbäraren...fick en lapp tillbaka...dom kommer att fortsätta lägga hennes post i mitt fack...eftersom hennes namn inte står på lådan...och vi har samma efternamn!???
Vet inte vad man skall säga!!

Hur som...gick jag till huvudkontoret för Uddevallahem idag. Sa som det var, att jag dessutom skickat två mail..om detta.
Kvinnan jag pratade med..förstor inte varför tjejen själv, begärt sitt namn..då hon bott här sen aug förra året!
Tja..nu får vi se hur det blir!!

Så nu har jag avreagerat mej lite!

Jag har även fikat en stund på stan med M-L och sedan med Marianne. Middag och fika har jag ätit på balkongen...underbart!!

Då var det där med Tro!!!

Vissa människor är kristna och tror på Gud, andra är Buddhister, en del läser Bibeln andra Koranen...vissa tror på Ödet... och vissa tror inte alls...ja listan kan göras hur lång som helst!!

Var vill jag då komma med dessa funderingar??

Jo T och jag såg en film i går...

 Efter att ha sett denna film...kan jag verkligen undra....hur någon någonsin skulle kunna tro på någonting!!

Filmen är verklighetsbaserad och handlar om Soraya Manutchehri...hon är en kvinna i Iran, som avrättas genom stening...eftersom det påstås att hon varit otrogen!
Soraya var aldrig otrogen...men hennes man påstod det..och fick med sig dom andra männen!!

Jag kan säga...att jag var så ledsen, förbannad och arg!! Hur är det möjligt att detta förekommer..och vem är det som bestämmer?? Jo männen!! Kvinnorna är ju ingenting värda!!
Jag blir fortfarande upprörd nu när jag skriver om detta!! Tänk så religion kan ställa till det..och fortfarande gör!!

Jag kan bara säga...Se Filmen!!!

Nu mina vänner, önskar jag er alla en fortsatt mysig kväll!!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

5 kommentarer:

  1. Hej!

    Läste att du får din grannes post i din brevlåda trots att du sagt till. Jag tycker att du ska höra av dig till oss på Postnord så att vi får ta upp detta med din brevbärare, för så ska det ju inte vara. Du kan via posten.se och formuläret för att lägga en synpunkt beskriva problemet http://www.posten.se/sv/Kundservice/Kontakta%20oss/Sidor/Lamna-en-synpunkt.aspx
    Eller om du vill tala med någon går det självklart bra att slå oss på kundservice en signal på tele 0771-33 33 10 knappval 2, vi svarar måndag till fredag mellan kl 08,00-18,00.
    Vi nås även på mailen kundservice.privat@posten.se.

    Med vänliga hälsningar
    Erika PostNord Kundservice

    SvaraRadera
  2. Oh, jag Josefine har fyllt år! Denna vackra flicka av två vackra flickor, vackra både utanpå och ini, stolt mamma ska du vara och det är du, det vet jag.
    Vet du, jag har nyligen ställt mig frågan om man kan säga upp sitt personnummer och liksom inte vara med längre. Nån sa att då får jag ingen sjukvård, men det får jag ju inte ändå......det hade väl varit skönt, då hade man liksom inte varit med i samhället längre och då hade man sluppit bry sig.....och när man hör om trögrörligheten bland vissa instanser så blir man bara matt. Gulligt av Erika här ovan att skriva hur man kan göra. Men att det ska vara så förbenat krångligt dååå.....
    Kramar vi hörs snart, denna veckan doktorn i Halmstad igen!

    SvaraRadera
  3. Ja jag skulle inte vilja bo i den delen av världen...tänk att en kvinna kan vara värd så lite i männens ögon....ja det finns konstiga religioner...men att stena en kvinna för att ha varit otrogen....männen som är det då !!!
    fy sjutton säger jag bara.....men härligt med middag på balkongen ;))
    Kram bia

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika