onsdag 21 januari 2015

Cortisoninjektion....!!!

God eftermiddag på er!

Så var det då äntligen dags idag...


 För att få cortison i höften!
Jag har ju fått en del cortison innan, på olika ställen. Men jag har aldrig tidigare varit med om, att allting skall vara så sterilt!!
Allt från att dom tvättade mej, till alla sterila dukar jag fick på mej, till apparater osv...!
Läkaren jag hade var helt fantastisk! Hörde av personalen att han är så skicklig!
Först körde han med ultraljud i ljumsken, vilket bara det..gjorde ont.
Sen fram med sprutan...har nog aldrig sett en så lång nål...hihi

Kan säga att jag svettades liiite. Hur som helst, han gick in med nålen i ljumsken..och jag kan säga...att jag kände det knappt!
Just nu, är benet lite avdomnat..p g a bedövningen...sen får jag se hur det blir.

Hur som helst, denna spruta var ingenting!! Mot när jag fick cortison i nacken i höstas...för det gjorde riktigt ONT!

När jag var klar, kom T och hämtade mej.

Annars idag då??

Jo jag vaknade upp till ett litet vinterlandskap! Ligger faktiskt lite snö, och har kommit några flingor hela dagen.

Sen tvättade jag på morgonen och efter det, åkte jag och hämtade Yohanna så tog vi en tur till Torp.

Började med att fika på Espresso House....

Sen gick vi och tittade lite i affärerna och sedan handlade jag mat.

Hem, åt lite mat och efter det, tog jag en promenad till lasarettet.

Nu har jag landat i soffan, en liten stund. Skall snart resa mig och fixa lite kaffe...för Lisa kommer snart!

I går innan jag träffade Josefine, var jag hemma hos Liselott... blev bjuden på bl a macka...

Såå gott....

Men nu mina vänner, önskar jag er alla, en fortsatt mysig kväll!!


Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

2 kommentarer:

  1. Så sanna ord där på slutet! Och mackan, alltså... Den ser himmelsk ut!
    Skönt att allt gått bra idag.
    Kram/maria

    SvaraRadera
  2. Hoppas den satt där den skulle! Det verkar väldigt mycket mer välordnat än där jag var. Inga procedurer alls. Nåja, dom var ju inte in i min ljumske, så kanske det gjorde sitt till.
    Ha det så bra, hoppas du kan sova gott nu!
    Kram

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika