tisdag 25 februari 2014

Filmtips...städning och middag på balkongen...!!

Go kväll!!

Alltså vilken dag det varit!! Sol, +10c..blåst iof sig..men kändes som ännu en vårdag!!

Så vad har jag då hittat på denna ljuvliga dag??

Först frukost i lugn och ro...sedan kom Karin hit på fika. Efter det, dammade och dammsög jag, städade även balkongen. Tänk att kunna ha balkongdörren öppen hela eftermiddagen...Ljuvligt!
Sen var jag i källarförrådet, plockade fram allt som skall slängas, och egentligen (när jag är på det humöret) skulle jag kört det till tippen!!

Sen har jag suttit och ätit middag på balkongen!! Solen värmde såå skönt!! Tänk vad solen gör, med sin värme och sina strålar!

Nu på eftermiddagen kom Pia hit på en fika, inget kaffebröd..utan bjöd bl a på skorpor!! Det har blivit min nya grej!! Skorpor...skulle nästan kunna tro att jag är gravid, har ju ett par tecken...suget efter skorpor och illamåendet som jag drabbas av ibland!! Ha ha...klart att jag inte är gravid!!

Nu skall jag ge er ett par filmtips!! Blev hämtad av T igår, så vi tittade på ett par filmer!!

 Jag älskar ju tecknad film...och denna var såå mysig!!!


 Denna film var nog en av dom bästa, som jag sett på länge!! Bara sååå bra!!! Kan varmt rekommendera den!!

Nu mina vänner blir det lite att äta, och sedan blir det tv, resten av kvällen!
Så jag önskar er alla, en fortsatt härlig kväll!




Var rädd om dom du har nära dej!! Ge dom ett uppskattande ord, eller varför inte berätta, hur mycket du tycker om eller älskar vederbörande!!!

Var rädda om er och varandra!!! Kram/Annika

4 kommentarer:

  1. Tack snälla för hälsningen!
    Och tack för filmtipsen. Ska se om Frost går än på bion. Kanske blir det en sväng dit med barnbarnen nästa vecka i så fall. För då har dom sportlov.

    Ha underbar dag!
    Kram
    Monika

    SvaraRadera
  2. Kloka ord och fina filmtips!!! Tack för det och härligt med lite vårsol!! Här är det mulet och grått idag! Ha en fin dag!

    Kraam
    Petronella

    SvaraRadera
  3. hallojsan vännen!

    jag ärockså svag för skorpor..specillt de med kardemumma i..mmm
    Tack för filtipset..skall kolla in "Home front"..
    Den bästa film jag sett på länge är "about time"" helt underbar..mitt filmtips till dig :)

    kram kram Sanne

    SvaraRadera
  4. Tack för film tipsen den sist nämda skall jag absolut se..att sitta på balkongen låter så underbart!!! i dag har vi haft lite kyligare.ha en go kväll kram Jessica

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika