torsdag 23 januari 2014

God morgon....alla underbara...!!!

Här kommer en grå..mulen och liite lätt snöig hälsning från lilla mej!!

Tänk, att det kan vara så gott med mat! El ja det tycker jag annars också, givetvis!! Men efter att inte ha ätit sedan i fredags..och då sakta börja igår..det var fantastiskt!!
Tänk att rostat bröd...kokt torsk med ris...kan smaka såå ljuvligt!!!

Börjar med dom vita tulpanerna jag fick av Lisbeth...

 Som ni ser, så blev inte heller dessa vita!!!
 Kan också säga...att dom har en underbar doft!!?? Detta är andra paret vita tulpaner, som inte är vita...haha

I går, var jag ute en sväng på stan. Kallt, men så skönt att komma ut lite! Mötte upp Ann-Louise, så vi tog en fika...eller fika och fika. Men en kopp varmt vatten iaf!
Sen har jag länge funderat på en speciell ljuslykta...finns i så många underbara färger, men jag visste att jag ville ha en vit..



 Så igår bestämde jag mej...och nu pryder den mitt vardagsrumsbord!!

I går kväll var Pia här, fick en bukett tulpaner av henne...Tackar för det! Dessa var lila, så dom lär inte byta färg...fniss..

Då var det redan torsdag!

Avnjutit frukost i sängen..fixade lite kaffe för jag tänkte testa det. Men det smakade vidrigt!! Detta kommer från mej, som Älskar kaffe!! Ja ja, det kommer nog tillbaka så småningom!

Om en stund skall jag gå till Blomsterkroken, där jag skall möta upp Malin. Var längesedan vi sågs, så det skall bli jättetrevligt!

Annars tror jag att det blir en lugn dag...som Boel skrev i ett sms till mej..." Tillåt dej nu, att vara sjuk till 100% ".
Tja dom orden skulle jag kanske fundera liiite på?! Eller Nej..har funderat klart..Livet är till för att levas här och nu....och eftersom jag mår ganska bra..så tillåter jag mej möjligen det till 40%...:-))

Nu mina vänner, önskar jag er alla en fortsatt ljuvlig dag!!





Tillägnar dessa rader till mina nära och kära!!!

Var rädda om er och varandra!!! Kram/Annika

7 kommentarer:

  1. hej du ! Skönt att du är på benen igen , skulle kommenterat både igår och idag men bättre sent än aldrig , tur jag har dej på insta i a f .
    Det där med att vara sjuk 100 % eller heltid behöver inte betyda hemma i sängen så se du till att koppla av och ta det lugnt på Blomsterkroken , Snäckan och såna där andra varasjukpåställen du mår bra av . Stor kryapådejkram Bittan

    SvaraRadera
  2. Hej vännen! håller med din vän boel ..tillåt dig att bli ompysslad för det är du värd...underbara tulpaner.....skynda långsamt nu

    Varma kramar♥
    wivi

    SvaraRadera
  3. Härligt att du är på benen igen skulle skrivet här tidigare men bättre sent än aldrig . Härligt att bli ompysslade för det behöver du .skynda långsamt och massor av kramar Rita

    SvaraRadera
  4. Haha, det vill sig inte med vita tulpaner för dig! Nästan lite lustigt. Men dom gula var jättesöta och att dom doftar också. Mina blekrosa luktar bara lite klorofyll.

    Jag har läst ikapp mig och det är bra att du tar det lite lugnt. Dom böckerna är så mysiga, eller jag har bara läst en, men den var urmysig, riktigt så där snäll läsning och man känner sig småmysig.

    Jaa, skonkost, du verkar ju ha kommit på det, kokt torsk, ris, vitt rostat bröd. Absolut inte sparris har jag hört....Skorpor så man får tugga lite är väl också ganska snällt med lite marmelad på. Och så lite lättöl om man kan förmå sig.

    Du missar då ingenting vädermässigt för nu är det riktigt tråkigt ute. Så smutsigt och fult. Fast här uppe på vårt berg är det lite, lite bättre.

    Ta nu hand om dig och ta det lugnt och så där!

    Kramar
    Agneta

    SvaraRadera
  5. Hej!roligt att du mår bättre :) ja tänk att mat kan vara så gott...har aldrig haft vita tulpaner som skiftat färg! ha en fin Fredag vännen <3 kram Jessica

    SvaraRadera
  6. Sköt om dig ordentligt nu. Du känner bäst själv vad du orkar göra så passa på och njut också.
    Kan förstå att det var gott med mat. Fikar man med bara lite varmt vatten så måste det vara rena himmelriket med mat, haha.
    Hoppas du får en fin helg.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  7. Nämen!!! har inte kikat in på några dagar och läser vad du råkat ut för.Jag säger då det. Är glad att du är bättre. Sköt om dig nu. Önskar dig en skön helg. Kram Katarina :)

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika