onsdag 24 juli 2013

Mulen morgon.....!

God morgon på er!

Jag har redan ätit frukost och även fixat i ordning mej...! Vad kan då det bero på...jo dom skulle ju "bila" här i några dagar till och då skulle ju vattnet..stängas av då och då.
Nu verkar det som om det kanske redan är klart...jag Håller tummarna för det....!! Oljudet som var i går förmiddag..var nästan outhärdligt!!

Vilken tur då...!! Att man har goda vänner som man kan träffa...!! Jag hämtade upp Karin igår..och så var vi på 2 Fröknar.
Satt ute och fikade i flera timmar...bara såå ljuvligt och mysigt!!

Blev bjuden på kaffe och en Underbar hallon paj..bara så gott!! Tackar för det!!

Det där med livskvalitet...är såå viktigt för mej!! Jag har "turen" att ha en underbar familj..med barn och respektive..lilla mamma...Många goda vänner...och detta berikar mitt liv mycket!
Sedan har jag en positiv inställning till livet...och tycker att varje dag är fantastisk.

För som vi alla vet...det gäller att göra det bästa av livet...sedan kan det, tyvärr  förändras i ett slag...!
Pratade med min mammas granne i lördags...och idag finns han inte längre...så mina vänner ännu en gång!!
Det gäller att ta vara på Livet och njuta här och nu!!

I dag är en mulen..men varm och vindstilla dag!!
Jag skall om en stund träffa Anki.. ta en fika på Lejas..det var lääänge sedan vi sågs..och skall bli så mysigt!
Sen skall jag luncha med Lisbeth..och efter det..träffa Älskade Josefine..ev följer även Niklas med..och det blir en fika på Snäckan!

SKOJADE bara..."bilandet" var INTE färdigt...!! Känns som dom står bredvid mej och håller på...detta oljud kan man verkligen bli knäpp av!!!
Tur att jag snart skall iväg!!

Resten av dagen...är sedan ett oskrivet blad...vad tror ni om...att jag skulle ta tag i mitt hem..städa lite kanske?? Nja...får väl se...om jag har lust med det...fniss!!

Så mina vänner...nu önskar jag er alla en ljuvlig dag...och DU.. glöm inte bort... Att Leva Här Och Nu!!!


Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika


6 kommentarer:

  1. Ja att göra saker som är positiva och att vara positiv själv är en himla bra egenskap att ha inom sej! Ha nu en skön och härlig lill-lördag vännen .Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  2. Jaa du är en fin positiv männinska...tycker om dej...IDAG har jag o gubben o två vänner sprungitt på torp!! Kom från coophållet mot icamaxi...tyckte jag SÅG dej Annika ev en dotter me kille med...Såg dej på långt håll. .kunde ju inte med att springa efter er ut...klockan var kvart i tre:))) kram Gunilla

    SvaraRadera
  3. Hej! fick hem färska hallon i går som jag frös ner!nu vet jag vad jag skall göra i morgon Hallon paj :) tack för påminnelsen ;)) härliga sommar dagar vi har nu..förutom ett åsk regn som drog förbi förut!men visst behövs det regn nu! Ha en fin helg!kram Jessica

    SvaraRadera
  4. Oh, jag tycker så mycket om det Dalai Lama har sagt och säger. Så precis är det.
    Idag har det bara mullrat och mullrat men något regn kom inte. Det kan lika gärna få regna lite till och sen vara fint igen.
    Hoppas bilandet slutar snart!
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Hej min vän :O) Jag vill bara önska dig en riktigt trevlig helg. Hoppas att ni har lika fint väder som vi har här i dag. Kram Katarina :O)

    SvaraRadera
  6. Ja, det är viktigt att vara positiv och viktigt att känna tacksamhet för det man har! DU är himla bra på det!
    Önskar dig en trevlig helg vännen!
    Kram kram!
    /Maria
    P.s Hoppas oljudet är över nu, det är ett ljud man blir TRÖTT av :(

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika