fredag 19 juli 2013

Fika på Torreby...och i stan....!!!

Go kväll...denna soliga...varma och underbara dag! Blåst..javisst..men det är man vad vid nu!

Var ute i morse och sprang...blev en kortare sväng...luften var inte den bästa..var drygt +20c när jag gav mej ut..och då tycker jag att det är lite jobbigt...!!

Hur som helst...efter god frukost...

 Måste göra lite reklam för denna yoghurt...jag är inte så förtjust i soja produkter...men denna kan jag verkligen rekommendera...sååå god!!!

Efter frukost...dusch osv..åkte jag och hämtade Josefine...så åkte vi till Torreby och min faster.
Där var det vindstilla...och så varmt och skönt..satt på altanen och fikade...

Bord...vem behöver det..när det finns stolar...:) kaffe och cheesecake gjord på hallon...den var lite syrlig...jättegod!

 Lilla faster älskar blommor..och har verkligen gröna fingrar..tyvärr orkar hon inte lika mycket numera...men förr kan jag säga...fanns ingen som hade såå STORA pelargonior...och bloddroppar som hon!!

Tagetesen..tar hon frö från varje år...sparar dom...och sedan sår hon dom på våren...

 Är en fantastisk utsikt från altanen..


När jag sen kom hem...gick jag direkt till Lejas, där jag mötte upp Malin och hennes lilla dotter Julia. Blev en mysig lunch i solen!

Sen hem..bara varit hemma en liten stund så kom Lisa en snabbis...drack en kopp kaffe på balkongen!

Nu har jag målat balkongbordet och pappas gamla stallykta...eller rättare sagt...jag har bättrat på...den vita färgen!

Nu mina vänner skall jag fortsätta njuta..och bara ha det gott!!
Så jag önskar er alla...en fortsatt ljuvlig fredagskväll!!

Var nöjd och rädd om det DU har! Tänk inte alltid...att alla andra har det mycket bättre..och att DU också skulle vilja ha det så!
För vem är det som säger...att alla andra..just har det bättre??
Ge den/dom DU har nära dej...en extra kram...eller berätta hur mycket DU tycker om/uppskattar vederbörande!!
Små ord...som värmer så gott, att få höra!!!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika






2 kommentarer:

  1. Hej vännen :O) Jag är lite avis på dig som har sol och värme. Så i det fallet har du det bättre. Här har det blåst och regnat i snart 2 veckor, av semestern. Har fått en massa gjort inomhus, och det är ju bra. Läser att du har sköna dagar. Det är du värd. Kram Kram :O)

    SvaraRadera
  2. Hejsan! tittar in så här mellan sol pauserna :) nja mest skuggan i dag..28 grader står det just nu!! vilken sommar :0 kan bara säga att det är ljuvligt o framför allt de ljumma kvällara.hoppas du har det gott kram Jessica

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika