tisdag 31 juli 2012

Det blir inte alltid...som man tänkt sig...!!

Gokväll på er...!!!

Ja som ni säkert förstår..blev dagen..inte som det var tänkt!!

Det var meningen att Josefine, lilla mamma och jag skulle åka till Liseberg idag. Men på morgonen ringde Josefine och sa att hon fortfarande inte mådde bra!
Lite synd..men så blir det ibland!

Så lilla mamma och jag styrde själva kosan till Göteborg....på vägen ner..sa lilla mamma..att hon hellre ville gå till Trädgårdsföreningen..javisst, självklart!!

När vi kom ner till Göteborg..sken solen..underbart...gick liite på stan...satt ute och fikade..så styrde vi stegen mot Trädgårdsför....
Kan säga såhär...vi kom inte så långt...för det började regna...eller regna..det VRÄKTE ner!!
Så det blev ingen Trädgårdsför..heller....!!

Vädret har varit såå konstigt...lite sol..regnat....

Så det slutade med  att vi gick lite i 5:an och sedan åkte vi till IKEA.

Nu har lilla mamma åkt hem..och jag har fixat lite här hemma.

Tanken slog mej förut...min lilla mamma fyller 80 år om två veckor...tänk att hon orkar...hänger med överallt..och vi har verkligen kul tillsammans...när vi är ute på små äventyr!!!

Nu mina vänner..är det soffan som gäller...!!

Har en nacke..och axlar..som just nu lever sitt eget liv!!..Phu....!!!

Var rädd om dom...du har nära dej!! Berätta för honom/henne hur mycket du tycker om/uppskattar vederbörande!!
Sen skall DU aldrig glömma bort...att DU är värdefull för så många!!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

6 kommentarer:

  1. Go kväll!

    Jag tycker nog att det sällan blir som man tänkt sig. Kan bara hålla med om att det här är en konstig sommar. Känns nästan som höst redan.

    Ha det gott

    Kram Karin

    SvaraRadera
  2. Hej vännen var bara o kolla vad du gjort för kul i dag. Ja kul o kul i regnet men det kan man ju ha . Ha en goe kväll kram Beijan

    SvaraRadera
  3. Egentligen ska man aldrig planera någonting för det blir oftast inte som man tänkt, haha. Men det verkar som du och mamma hade en fin dag i alla fall. Ja, hon verkar pigg din mamma. Min är snart 86 och hon är långt ifrån pigg. Det värsta är att hon trillar hela tiden och slår sig, men vad göra ???
    Hoppas du får en fin onsdag.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  4. Vad underbart att få ha en sån pigg mamma, trots att hon kommit upp i den åldern! Jag tror man håller sig pigg om man gör mycket saker och håller sig "med"!
    Hoppas ni hade en fin dag trots "allt" ;) :)
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  5. Asch då, typiskt Göteborgs väder, aldrig att lita på....och tur att det inte regnade så mycket som häromdagen när dom fick utrymma Nordstan, det läckte ju in överallt, läste jag. Men ni hade en bra dag i alla fall!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  6. Hej Annika...tråkigt med detta regn.jag är på läger än o vi ska snarr 'logga'in oss här...lilla mamsen då.Kul att hon är pigg igen.Ja vi fattar nog inte att vi är permanentboende på den vackraste platsen förr OSS två,hihi...vi har inte vart knappt två steg från Gläntan på hela sommaren så det får nog bli nåt i höst...;)...kram på dej min vän...:).Gunilla

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika